بهره برداری از نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی چناران
بهره برداری از نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی چناران
مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه ساتبا از به بهره برداری رسیدن نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی چناران در استان خراسان رضوی خبر داد.
علی شبنورد با اعلام این خبر افزود: نیروگاه ۱ مگاواتی استان خراسان رضوی در منطقه چناران در زمینی به مساحت ۱،۵ هکتار و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث و پایان اسفندماه سال ۹۹ به شبکه سراسری برق کشور متصل گردید.

به گزارش نبض‌انرژی،وی اظهار داشت، با بهره‌برداری از نیروگاه مذکور از انتشار ۱ میلیون و ۲۸۲ هزار تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری بعمل آمده و به میزان ۴۳۷ هزار مترمکعب سالیانه از مصرف آب کاسته خواهد شد. هم‌چنین این نیروگاه ۱ مگاواتی باعث صرفه‌جویی سالیانه ۵۶۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در فرآیند تولید برق کشور خواهد شد.

شبنورد میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این نیروگاه را ۱۵ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: ساخت این نیروگاه مجموعاً برای ۵۰ نفر در زمان ساخت و برای ۵ نفر در زمان بهره‌برداری، بطور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال نموده است.
استان خراسان رضوی با برخورداری از جذب قابل توجه تابش انرژی خورشیدی به عنوان یکی از استان‌های مستعد کشور در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر مطرح بوده و تاکنون مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این منطقه به ۵۸،۴۸ مگاوات رسیده است که ۱۹.۱۹ مگاوات از آن به نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص دارد.