تاکید استاندار خراسان رضوی براجرای طرح‌ انرژی‌های خورشیدی در سال آینده
تاکید استاندار خراسان رضوی براجرای طرح‌ انرژی‌های خورشیدی در سال آینده
استاندار خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم در سال ۱۴۰۰ و با همکاری نهادهای حمایتی و سازمان برنامه و بودجه و کمک حمایتی دولت طرح انرژی‌های خورشیدی را در سطح استان اجرا کنیم.

به گزارش نبض انرژی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در آخرین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد،اظهارکرد: یکی از مزیت‌های استان‌های شرقی کشور، انرژی‌های خورشیدی است که کمتر استفاده شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد پنل‌های خورشیدی باعث تثبیت جمعیت در مناطق روستایی می‌شود، افزود: آمادگی داریم در سال آینده و با همکاری نهادهای حمایتی و سازمان برنامه و بودجه و کمک حمایتی دولت این طرح را در سطح استان اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: سال ۹۹ سال سختی برای همه بخش‌ها اعم از بخش خصوصی و دولتی بود. همچنین فشارهای زیادی به مردم در بحث اقتصادی و معیشتی وارد شد بنابراین امیدواریم در سال آینده گشایش‌هایی ایجاد شود و شاهد حل مشکلات در بخش‌های اقتصادی کشور باشیم.

معتمدیان با بیان اینکه جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوص باید نتایج عملیاتی داشته باشد، افزود: این نتایج در نهایت باعث روان‌سازی فرآیندها در بخش توسعه و فعالیت‌های اقتصادی استان خواهد شد که امیدواریم این مهم صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی ۵ بخش از طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به مرکز و شرق کشور با دستور رئیس جمهور، بیان کرد: امیدواریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در یک برنامه 5 ساله پروژه به اتمام برسد. در این راستا تقریبا یک میلیارد دلار هم نسبت به طرح قبلی طبق برآوردها، هزینه این طرح کمتر است و ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب در مرحله اول به استان خراسان رضوی منتقل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با به سرانجام رسیدن این پروژه تحول بزرگی را در شرق کشور و به ویژه در خراسان رضوی، صنایع و صنایع معدنی این استان شاهد خواهیم بود.

معتمدیان در پایان یادآور شد: رایزنی انجام دادیم و آمادگی داریم در پنج مسیر مختلف عملیات اجرایی این پروژه را دنبال کنیم تا بدین صورت سرعت کار بالا برود.