صنعت نیازمند خون تازه و رویش جدید است
صنعت نیازمند خون تازه و رویش جدید است
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت بازشدن درهای صنعت نفت به‌ روی فکرهای تازه تاکید کرد و گفت: صنعت نفت نیازمند خون تازه و محتاج زایش و رویش نو در سیاست‌گذاری است.

به گزارش نبض انرژی، سیدصالح هندی امروز (شنبه، چهارم اسفندماه) در ششمین کنگره و نمایشگاه صنعت حفاری و سومین کنگره و نمایشگاه اکتشاف و تولید با اشاره به اینکه صنعت نفت در 40 سال گذشته وظایف خود را به‌درستی انجام داده است، تصریح کرد: از این رو، دشمنان در همه ادوار پس از پیروزی انقلاب، صنعت نفت را برای ضربه زدن انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه اگرچه صنعت نفت عملکرد درخشان و دستاوردهای خوبی داشته است، اما این به آن معنا نیست که نمی‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم، یادآور شد: از مجموع ٢۵٠ مخزن نفتی که داریم، هنوز ١٢٠ مخزن توسعه نیافته و از ١٣٠ مخزن گازی موجود در کشور، هنوز ١٠٠ مخزن توسعه نیافته است.

مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزود: جایگاه صنعت نفت ایران با توجه به اینکه بزرگ‌ترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان است، در جهان مناسب نیست و به زایش و رویش در فرآیند تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری نیاز است.

هندی بر ضرورت تحول بنیادی در صنعت نفت تاکید کرد: شرکت ملی نفت ایران باید تلاش کند به یک واحد کسب‌وکار تبدیل شود و باید تفاوت شرکت ملی نفت با اداره اسناد مشخص باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در شناسایی منابع نامتعارف یعنی شیل‌های نفتی، شیل‌های گازی و هیدرات‌های گازی وضع بسیار خوبی داریم، اما هم‌اکنون اولویت کاری شرکت ملی نفت ایران نیست، افزود: بخش خصوصی  باید در این حوزه ورود کند.

سومین کنگره و نمایشگاه اکتشاف و تولید و ششمین کنگره و نمایشگاه صنعت حفاری با حضور ۱۲۰۰ نفر از ذی‌نفعان کلیدی در بخش‌های دولتی و خصوصی به همت دانش‌آموختگان صنعت نفت و نشریه‌های تخصصی صنعت نفت صبح امروز آغاز به‌کار کرد.

رویداد امسال مشتمل بر ۳۰ نشست تخصصی، پنج کارگاه آموزشی و بیش از ۱۰۰ ارائه و سخنرانی پیرامون تشریح و تبیین ابعاد و الزام‌های پروژه‌های حفظ و نگهداشت تولید از منظر فنی، تامین مالی، حقوقی، قراردادی، بیمه و مدیریت ریسک و  همچنین بررسی راهبردهای کسب‌وکار در شرکت‌های اکتشاف و تولید، پیمانکاران عمومی، شرکت‌های عملیات حفاری و خدمات فنی در شرایط تحریم است‌.

ششمین کنگره و نمایشگاه صنعت حفاری و سومین کنگره و نمایشگاه اکتشاف و تولید فردا (یکشنبه، پنجم اسفندماه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

  • منبع خبر : شانا