صعود نفت مهارنشدنی ماند
صعود نفت مهارنشدنی ماند
بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر صعود بازارهای سهام آمریکا و سایر داراییها به دلیل خوش بینی به مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن، در بالاترین حد سه ماه اخیر بسته شدند.

به گزارش نبض انرژی، نفت روز پنج شنبه پس از اینکه گزارش دولت آمریکا نشان داد عرضه داخلی برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافته و تولید به رکورد بالایی رسیده است کاهش یافته بود با این حال نشانه‌های افت تولید جهانی، روند کاهش قیمت‌ها را محدود کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در آوریل با ۳۰ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، در ۵۷.۲۶ دلار در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از ۱۲ نوامبر بود و برای کل هفته حدود ۳ درصد افزایش نشان داد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در آوریل ۵ سنت یا کمتر از ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۶۷.۱۲ دلار در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از ۱۲ نوامبر بود و برای کل هفته ۱.۳ درصد افزایش ثبت کرد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، نمایندگان تجاری آمریکا و چین روز پنج شنبه به مدت بیش از ۹ ساعت سرگرم مذاکره بودند. دونالد ترامپ با لیو هی، معاون نخست وزیر چین و مذاکره کننده ارشد هیأت چینی دیدار کرد با این حال همچنان اختلافاتی در خصوص مسائل اساسی وجود دارد و مقامات آمریکایی چین را برای متوقف کردن انتقال غیرقانونی فناوری آمریکایی و حمایت از شرکت‌های دولتی تحت فشار قرار داده‌اند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پنج شنبه گذشته اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۱۵ فوریه برای پنجمین هفته متوالی به میزان ۳.۷ میلیون بشکه افزایش یافته است که اندکی بالاتر از ۳.۵ میلیون بشکه افزایش پیش بینی شده از سوی تحلیلگران در نظرسنجی “اس اند پی گلوبال پلاتس” بود.

کارستن منکه، تحلیلگر کالا در شرکت “جولیوس بائر” در این باره گفت: اگرچه عربستان سعودی به طور داوطلبانه تولید و صادراتش را کاهش داده است اما تولیدکنندگان آمریکایی همچنان بازار را از عرضه نفت شیل لبریز کرده‌اند. فعالیت حفاری ثبات یافته و رشد لجام گسیخته شیل را ملایم کرده است با این حال تولید نفت آمریکا تا پایان سال به ۱۳ میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد. متوازن کردن بازار با توجه به ابهامات پیرامون رشد تقاضای جهانی و سیاست‌های تحریم آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، به گردن اوپک و متحدانش افتاده است.

شرکت خدمات انرژی “بیکرهیوز” روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته چهار حلقه کاهش یافته و به ۸۵۳ حلقه رسیده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، کشورهای اوپک و غیر اوپک شامل عربستان سعودی و روسیه که به اوپک پلاس معروف هستند، دسامبر گذشته توافق کردند تولید خود را مجموعاً ۱.۲ میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال ۲۰۱۹ کاهش دهند. تولید نفت اوپک همچنین تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا که از شرکت در پیمان کاهش تولید معاف شده‌اند، افت کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا