توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان
توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر ۶۷۱ مگاوات ساعت انرژی خورشیدی در سال توسط شهرداری تولید می‌شود که با توجه به توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، تا پایان سال به دوهزار مگاوات ساعت در سال افزایش می‌یابد.

به گزارش نبض‌انرژی،حسین امیری اظهار کرد: انرژی خورشیدی، انرژی دائم در دسترس بوده که برای کل جهان نامحدود و بی‌حد و حصر است؛ از ابتدای نصب نیروگاه‌های خورشیدی در سال ۱۳۹۲ تا پایان مهرماه سال جاری حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید شده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشتاز در استفاده از انرژی‌های خورشیدی تاکنون توانسته است بیش از ۵۰ درصد از سهم تکلیفی ۲۰ درصدی از مصرف انرژی خود را از طریق احداث نیروگاه‌های فتوولتاییک انجام دهد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تاکنون ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی توسط شهرداری اصفهان احداث‌ شده که تمامی آن‌ها به‌صورت کامل و با ظرفیت نامی در حال تولید انرژی است.

امیری تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی مدیریت شهری در رابطه با توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در اصفهان، حرکت به سمت اجرایی شدن این موضوع از اهداف اولویت‌دار شهرداری اصفهان است.

وی با اشاره به میزان تولید انرژی خورشیدی توسط شهرداری گفت: در حال حاضر ۶۷۱ مگاوات ساعت انرژی خورشیدی در سال توسط شهرداری تولید می‌شود که با توجه به توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، تا پایان سال به دوهزار مگاوات ساعت در سال افزایش می‌یابد.

معاون شهردار اصفهان تصریح کرد: نیروگاه ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی میدان میوه و تره بار و نیروگاه ۱۵ کیلوواتی شهرداری منطقه ۸ نیز اجرایی شده است و تا پایان سال جاری در مدار قرار خواهد گرفت و با اجرایی شدن آن‌ها؛ ظرفیت نیروگاهی شهرداری اصفهان به ۵۶۵ کیلووات خواهد رسید که در میان کلانشهرها به‌عنوان جایگاه نخست و دارای بیشترین ظرفیت تولید انرژی خورشیدی مطرح است.

امیری اظهار کرد: با توجه به‌ضرورت و اهمیت به‌کارگیری توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، به‌منظور جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی باید به‌صورت کامل درصدد به‌کارگیری انرژی‌های پاک باشیم.

ایمنا