مجلس از طراحان نرم‌افزار در زمینه افزایش راندمان انرژی حمایت می‌کند
مجلس از طراحان نرم‌افزار در زمینه افزایش راندمان انرژی حمایت می‌کند
در این رویداد دوشنبه های استارتاپی، طرح های استارتاپی "ویترین نت" بازار اینترنتی تجهیزات صنعتی، "گروتک "دستگاه آبیاری و کنترل تغذیه هوشمندگلخانه های هیدروپونیک به روش تزریق ناپیوسته، "آناهید "سیستم های فیلتراسیون ابیاری تحت فشار، "ژئوفام "پلت فرم پویشگر تخصیص بهینه آب، "نورآب "سیست تصفیه آب فوتوکاتالیستی، "پاوراسپری" کولر اسپلیت  برای کاهش مصرف برق  و افزایش سرمادهی در اسپیلیت ها  به سرمایه گذاران جهت جذب سرمایه معرفی شد.
مجلس از طراحان نرم‌افزار در زمینه افزایش راندمان انرژی حمایت می‌کند

ت

به گزارش نبض‌انرژی،

هران- ایرنا- دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از فعالانی که نرم‌افزاری را برای کشور طراحی کنند تا از منابع انرژی کمتر استفاده شود، راندمان را بالا ببرد و بیشتر سود ببریم، حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، هادی بیگی نژاد روز دوشنبه در چهاردهمین روز دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع جذب سرمایه کسب و کارهای نوپا در حوزه مدیریت بهینه مصرف برق آب و انرژی افزود: با بررسی صورت گرفته مشخص شده است که یک فکر نرم‌افزاری باید در حل مسئله های خودرو، آب، گاز کشور ورود کند.

وی با اشاره به فناوری به کار رفته در ساخت دستگاه دوچرخه و خروجی آن افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، در کشور به فکر احتیاج داریم و نه پول؛ فکری که دوچرخه را طراحی کرده و محصولی ارزشمند ارایه کرده است. در کشور به این فکرها نیاز داریم.

بیگی نژاد بیان داشت: براساس برآوردهای نهادها ودستگاه‌های مرتبط در داخل کشور، چیزی حدود ۲۰ میلیون تُن انواع گاز از ال پی جی و غیره مصرف می شود، اگر این مقدار گاز به سمت جمع‌آوری و فروش فرآورده‌های آن برود؛ درآمدزایی خوبی برای کشور خواهد داشت؛ ولی اینکه چرا این گازها را در کشور می سوزانیم و استفاده اقتصادی از آن نمی‌بریم، به این دلیل است که  فکری به دنبال این امر نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفکر ارزشمندی که پشت طراحی دوچرخه قرار دارد، گفت: ما مسئولان حتی نمایندگان مجلس می توانیم بهره برداری بیشتری در کشور انجام دهیم.

بیگی نژاد گفت: سال هاست بحث گاز و فلز و استفاده حداکثری به لحاظ اقتصادی از آنها را در کشور مطرح می کنند، اما تاکنون چیزی عملیاتی نشده است. در حال حاضر قانونی در مجلس شورای اسلامی طراحی شده که قرار شده است  بخش خصوصی کار جمع آوری گازها و ارزش دهی به آنها و فروش را انجام دهد، اما باید  اجازه دهیم بخش خصوصی از محصول به دست آمده نهایی خود برداشت کند. در حال حاضر این طرح برای بررسی در کمیسیون تلفیق قرار دارد.

وی بیان کرد: با بررسی بودجه کشور مشخص شده است که در بحث گاز پول های بسیاری هزینه می شود اما هدر رفت آنها بسیار زیاد است. بنابراین یک فکر نرم‌افزاری باید در حل مسئله خودرو، آب و گاز کشور باید ورود کند.

بیگی نژاد گفت: اگر خود را با کشورهایی که منابع انرژی کمی دارند مقایسه کنیم می بینیم از این انرژی ها، به شکل پر مصرف و کم بازده استفاده می‌کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: به نرم افزاری در این جهت نیاز داریم. گروه های استارتاپی طراح ‌نرم افزارهایی هستند که مدیران کشور باید از آنها برای مصرف بهینه استفاده کنند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی از فعالانی که برای کشور نرم‌افزاری را طراحی کنند که راندمان بالا برود و از این منابع کمتر استفاده شود و بیشتر سود ببریم، حمایت خواهد کرد.

در این رویداد دوشنبه های استارتاپی، طرح های استارتاپی “ویترین نت” بازار اینترنتی تجهیزات صنعتی، “گروتک “دستگاه آبیاری و کنترل تغذیه هوشمندگلخانه های هیدروپونیک به روش تزریق ناپیوسته، “آناهید “سیستم های فیلتراسیون ابیاری تحت فشار، “ژئوفام “پلت فرم پویشگر تخصیص بهینه آب، “نورآب “سیست تصفیه آب فوتوکاتالیستی، “پاوراسپری” کولر اسپلیت  برای کاهش مصرف برق  و افزایش سرمادهی در اسپیلیت ها  به سرمایه گذاران جهت جذب سرمایه معرفی شد.