ارزش بازار چراغ‌ های هوشمند جاده ای تا ۲۰۳۰ به ۲۸ میلیارد دلار می رسد
ارزش بازار چراغ‌ های هوشمند جاده ای تا ۲۰۳۰ به ۲۸ میلیارد دلار می رسد

محققان به تازگی اعلام کرده اند که تا سال ۲۰۳۰ بیست و سه درصد از کل چراغ های جاده ای به صورت هوشمند در خواهند آمد.   به گزارش نبض‌انرژی، ، سرمایه‌گذاری بین‌المللی بر روی چراغ‌های هوشمند ال‌ ای دی جاده‌ای و حسگرهای جدید آن‌ها به قدری طی مدت زمان اخیر افزایش پیدا کرده که پیش‌بینی می‌شود […]

محققان به تازگی اعلام کرده اند که تا سال ۲۰۳۰ بیست و سه درصد از کل چراغ های جاده ای به صورت هوشمند در خواهند آمد.

 

به گزارش نبض‌انرژی،

، سرمایه‌گذاری بین‌المللی بر روی چراغ‌های هوشمند ال‌ ای دی جاده‌ای و حسگرهای جدید آن‌ها به قدری طی مدت زمان اخیر افزایش پیدا کرده که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده ارزش بازار این چراغ‌ها به ۲۸.۱ میلیارد دلار برسد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط گروه نورث ایست، سازندگان این سازه‌های هوشمند باور دارند که ویروس کرونا تنها به میزان محدودی بر روی این بازار تاثیر منفی گذاشته است و چراغ‌های هوشمند جاده‌ای طی سال‌های آینده رشد فوق‌العاده‌ای را به خود خواهند دید. به طور کلی و بین‌المللی امروزه ۳۲۶ میلیون تیر چراغ برق در خیابان‌ها وجود دارد که انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۹ به ۳۶۱ میلیون عدد برسد.

به دنبال این مسئله محققان باور دارند تعداد چراغ‌های هوشمند قرار گرفته در تیرهای برق ۷۳ درصد افزایش خواهد داشت و ۲۳ درصد کل تعداد چراغ‌های موجود در خیابان را شکل خواهند داد. از آن جایی که کشورها تصمیم دارند هزینه‌های کلی خود را کاهش دهند بیشتر دولت‌ها به چنین فناوری نوینی روی می‌آورند تا راه بیشتری را در مسیر انرژی پایدار طی کنند.

وضعیت فعلی چراغ‌های هوشمند جاده‌ای در دنیا


بیشتر بخوانید


وضعیت فعلی چراغ‌های هوشمند جاده‌ای در دنیا

در حال حاضر به صورت بین‌المللی تنها ۱۰ میلیون از چراغ‌های موجود در خیابان‌ها به صورت هوشمند فعالیت می‌کنند. در گزارش ارائه شده همچنین آمده است که شرکت‌های ذخیره انرژی و سازمان‌های ESCO نقش کلیدی در اجرای اقدامات این چنینی ایفا می‌کنند. متاسفانه با وجود افزایش تمایل به استفاده از چراغ‌های هوشمند بین دولت‌ها و شهرداری‌های مختلف، شیوع ویروس کرونا باعث شده که بودجه اولیه هر کشور برای اجرای این پروژه‌ها با کمبود مواجه شود و سرعت پیاده‌سازی برنامه‌های انرژی پایدار کاهش پیدا کند. گفتنی است؛ با وجود ضررهای وارد شده توسط ویروس کرونا، هم اکنون تمامی مناطق دنیا امکان دسترسی و اجرای جدیدترین نسل چراغ‌های خیابانی هوشمند را دارند