پیشرفت پروژه سبلان از مرز 97 درصد گذشت
پیشرفت پروژه سبلان از مرز 97 درصد گذشت
جهت برقراری ارتباط تجهیزات با بخش کنترلی واحد نیز در زمینه ابزاردقیق، قسمت های مختلف کارخانه در حال اتصال و آماده در سرویس قرار گرفتن می باشد.

 

مدیر عامل پروژه سبلان امروز سه شنبه 2 دی ماه ۹۹ گفت: پروژه سبلان با کمترین سرمایه‌گذاری نسبت به سایر پروژه های مشابه، پیشروترین پروژه هلدینگ انرژی سپهر است و اکنون با گذر از مرز پیشرفت 97 درصدی در آستانه تکمیل قرار دارد.

مهندس محمد زالی افزود: این طرح ملی با به کارگیری افزون بر یک‌ هزار نفر نیروی انسانی در زمینی به مساحت 7 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پارس عسلویه در مراحل پایانی عملیات اجرائی قرار دارد.

وی در ادامه گفت: همزمان با عملیات شستشوی کلیه خطوط با آب، تست هوای خطوط اصلی گاز، Steam out، شستشوی شیمیایی خطوط، Oil Flashing و بارگذاری کاتالیست نیز در حال انجام می باشد. همچنین عملیات Dry Out جهت خشک کردن رآکتور اتوترمال و بخش Waste heat boiler، عملیات Passivation خطوط UG کولینگ پس از اتمام فلشینگ و همچنین عملیات Leak Test نیز طی روزهای آتی آغاز می شود.

وی ادامه داد: جهت برقراری ارتباط تجهیزات با بخش کنترلی واحد نیز در زمینه ابزاردقیق، قسمت های مختلف کارخانه در حال اتصال و آماده در سرویس قرار گرفتن می باشد.

محمد زالی در پایان راه اندازی فلر سبلان را منوط به زمان تعمیرات اساسی پتروشیمی مرجان دانست و گفت: با توجه به اینکه عملیات تعمیرات اساسی پتروشیمی مرجان در دی ماه 99 انجام می گردد، بالطبع اتصال خط گاز پروژه سبلان و ورود آن نیز در دی ماه انجام و نهایتاً راه اندازی فلر پروژه در انتهای دی ماه میسر می شود.

روابط عمومی انرژی سپهر: سروش نیمافر