بورس در حوزه انرژی سال آینده مثبت خواهد بود
بورس در حوزه انرژی سال آینده مثبت خواهد بود
عضو کمیسیون انرژی: «بورس» بعنوان یکی از منابع تامین درآمدهای دولتی در کلیه بخشها از جمله «انرژی» در سال آینده مثبت و روبه رشد خواهد بود.

 

به گزارش نبض‌انرژی،سید کاظم موسوی در گفت و گو با -مهری بهزدای پور-خبرنگار نبض انرژی ضمن اشاره به اینکه بودجه 1400 علاوه بر اینکه منطبق با واقعیتهای جامعه نبوده، با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم وابستگی به نفت نیز در تضاد است، اظهار داشت:

آینده اقتصادی کشور در بودجه 1400 مبهم است و ما سعی داریم در کمیسیون های بررسی مجلس آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم تا واقعی تر از آنچه که تا کنون ارائه شده است، عملیاتی شود.

وی وابستگی بودجه سال آتی به نفت در سال آینده و پیش بینی تولید 2میلیون بشکه در روز در افق بودجه 1400 را غیرواقعی و خوشبینانه دانست و گفت :

تامین بخش عمده درآمدهای کشور در سال آینده از طریق نفت، حتی با وجود شرایط حاکم بر جامعه منطقی نیست .
موسوی در پاسخ به این سئوال که چه منابع دیگری برای تحقق و عملیاتی شدن بودجه سال آینده پیشنهاد می کند، گفت:
بورس، بازار سهام، صادرات، مالیات از جمله گزینه هایی به شمار می آیند که می تواند جایگزین مناسبی برای عملیاتی شدن بودجه جایگزین شوند.

به گفته این نماینده مجلس عدم تخصیص منابع کافی در بودجه 1400 برای توسعه استانهای محروم، راهها و کشاورزی در سال آینده، رونق و پیشرفت این بخشها را با ابهام مواجه ساخته است.

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه بودجه سال آتی، از مطلوبیت لازم برخوردار نیست، تاکید کرد:

بسیار امید داشتیم که دولت با بهره مندی از وجود افرادی مانند «نوبخت» در بدنه دولت بسیار خلاقانه تر از این عمل کند، اما بودجه فعلی به طور قطع نیاز به بازنگری و بررسی مجدد دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا وضعیت حال حاضر بورس، می تواند محلی مناسب برای تامین درآمدهای دولت در سال 1400 باشد، گفت:

خودِ دولت بارها با ارائه اسنادی قابل اتکاء و فاکتورهایی اظهارداشته است که ؛ از طریق بازار سهام، بورس، فروش اموال و مالیات می تواند اقدامات مطلوبی را انجام دهد.

موسوی خاطرنشان کرد:

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، اگرچه بورس در ابتدای حرکت در روزهای آغازین سال جاری «مثبت» نبود، اما پس از پشت سرگذاشتن زمانی مناسب در سال آینده با وجود محرکات مناسب، و ورود سهامداران در بورس رشد خوبی خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی همچنین در ادامه ابراز امیدواری کرد، بعد از بررسی های صورت گرفته در بودجه ارائه شده سال آتی از سوی دولت، به نتایج مطلوبی دست یابیم تا بتوانیم «شاخص رشد » اقتصادی را به شکلی مناسب داشته باشیم.

 

خبرنگار:مهری بهزدای پور

مهری بهزادپور خبرنگار نبض انرژی

مهری بهزادپور خبرنگار نبض انرژی