نماینده کنگره آمریکا: فشار حداکثری ترامپ علیه ایران “شکست نمایانی” خورد
نماینده کنگره آمریکا: فشار حداکثری ترامپ علیه ایران “شکست نمایانی” خورد
ایلهان عمر گفت: «من رئیس جمهور منتخب آمریکا و "جواد ظریف" رئیس مذاکره کننده ایران درباره برجام را تشویق می‌کنم که تمایل خود را برای تعامل در این باره نشان دهند.»

نمایند ایالت مینسوتای مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که سیاست «سیاست فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ علیه ایران «شکست نمایانی» خورد.

به گزارش نبض‌انرژی،

 «ایلهان عمر» نماینده دموکرات ایالت مینسوتای آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران با شکست نمایانی مواجه شد.

وی که در مصاحبه با پایگاه «Responsible Statecraft»‌ صحبت می‌کرد، درباره سیاست فشار حداکثری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت: «به عنوان یک راهبرد، این یک شکست نمایان بود. این راهبرد نتوانست هیچ کاری برای آوردن ایران به پای میز مذاکره انجام دهد.در واقع ایران در حال حاضر 12 برابر بیشتر اورانیوم غنی شده نسبت به محدوده‌ای که توافق مشخص کرده،‌ دارد.»

ایلهان عمر در ادامه گفت که راهبرد فشار حداکثری باعث افزایش خصومت نسبت به آمریکا شده و دستیابی به توافقی دیگر با ایران را مشکلتر کرده است.

نماینده ایالت مینسوتا درباره جنبه‌های انسانی سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران گفت که این سیاست «به معنای واقعی کلمه در حال کشتن انسان‌های بیگناه است.»

وی اضافه کرد: «مردم ایران به خصوص زنان فقیر و کودکان در حال رنج بردن هستند. در دوران همه‌گیری، آنها با کمبودهای سرسام‌آوری در زمینه دارو مواجه بوده و نتوانستند نیازهای اولیه خود را تامین کنند.»

ایلهان عمر در ادامه این مصاحبه درباره آغاز به کار دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا و احتمال بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران گفت: «ما باید هر چیزی که در توان داریم انجام دهیم تا ایران را به میز مذاکره بازگردانده و به توافقی برسیم. این نه تنها به معنای تسکین برای مردم ایران بوده بلکه جلوگیری از یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه بوده که آمریکا و تمام جهان را تهدید می‌کند.»

ایلهان عمر گفت: «من رئیس جمهور منتخب آمریکا و “جواد ظریف” رئیس مذاکره کننده ایران درباره برجام را تشویق می‌کنم که تمایل خود را برای تعامل در این باره نشان دهند.»