انگلیس رتبه اول G-20 در پایان دادن به بودجه های نفت و گاز در خارج از کشور
انگلیس رتبه اول G-20 در پایان دادن به بودجه های نفت و گاز در خارج از کشور
انگلیس با پایان دادن به تمام بودجه های نفت و گاز در خارج از کشور در تلاشی برای نشان دادن خود به عنوان پیشرو در مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

انگلیس در تلاشی برای نشان دادن خود به عنوان پیشرو در مقابله با تغییرات آب و هوایی به اولین کشور بزرگ صنعتی تبدیل خواهد شد که تمام سرمایه های عمومی پروژه های سوخت های فسیلی در خارج از کشور را خاتمه می دهد.

به گزارش نبض‌انرژی،

 به نقل از بلومبرگ، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، این خبر را در اجلاس مجازی سازمان ملل متحد در روز شنبه ، که به طور مشترک میزبان فرانسه ، ایتالیا و شیلی است ، اعلام خواهد کرد. قرار است بیش از ۷۰ رهبر جهانی در کنار پاپ فرانسیس و شرکت اپل ، تیم اجرایی تیم کوک ، که هر یک متعهد به برداشتن گامی در راستای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای هستند ، در این مراسم شرکت کنند.

جانسون با بایدن در سیاست های سبز همراه می شود

این اجلاس که از ماه ها پیش برنامه ریزی شده ، در حالی برگزار می شود که دولت جانسون مملو از مذاکرات گسترده حول جلوگیری از پراکندگی و آشفتگی در بازار واحد اتحادیه اروپا در ۳۱ دسامبر است.

وی می خواهد با استفاده از “سیاست های سبز” ثابت کند که انگلیس به نفوذ خود در خارج از بلوک تجاری اتحادیه اروپا ، از جمله تقویت روابط با جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ادامه خواهد داد. دولت فعلی کاخ سفید نسبت به برگزیت بدبین است ، اما خواهان پیوستن مجدد به توافقنامه آب و هوایی پاریس بوده و جانسون و بایدن پیش از این درباره اهداف خود حول سیاست سبز به مذاکره نشسته اند.

اگرچه این قضایا ممکن است یک منفعت سیاسی برای جانسون داشته باشد ، اما این طرح جدید به معنای ایجاد تغییراتی در تجارت است. زیمنس AG و شرکت جنرال الکتریک جز شرکت هایی هستند که از حمایت انگلیس برای پروژه های سوخت فسیلی در کشورهایی مانند غنا و عراق بهره مند شده اند.

انگلیس متصدی قوی ترین قطع کننده ی گازهای گلخانه ای در G-20  

بر اساس بیانیه دفتر جانسون ، در چهار سال گذشته،  انگلیس درآمد ۲۱ میلیارد پوند (۲۸ میلیارد دلار) حاصل از صادرات نفت و گاز به وسیله رونق تجارت و سرمایه گذاری در آن داشته است.

این امر منجر به انتقادهایی شد، مبنی بر اینکه سیاست خارجی دولت با تلاش های داخلی برای از بین بردن گازهای گلخانه ای انگلیس منطبق نیست.

در همین راستا، نیک مبی ، مدیر اجرایی E3G ، گفت: تصمیم منع تأمین مالی از سوخت های فسیلی “استانداردی طلایی” برای اقدامات جدی حامی آب و هوا تدارک دیده است . گروه محیط زیست اظهار داشت طرح انگلیس فراتر از سیاست مشابه در فرانسه و شامل عدم پوشش همه سوخت های فسیلی و متمرکز بر صادرات مالی است ؛ این طرح جاه طلبانه ترین در میان کشورهای صنعتی خواهد بود .

جانسون، انگلیس را متصدی قوی ترین قطع کننده ی گازهای گلخانه ای در G-20  دانست  .

دفتر وی گفت : جانسون ۱۰ میلیون پوند برای طرح جدید کمک به کشورهای فقیر در سرمایه گذاری بر فن آوری های سبز با هدف بهبودی از بیماری همه گیر ، گرو خواهد گذاشت .

قرار است ممنوعیت تأمین مالی سوخت های فسیلی از نوامبر ۲۰۲۱ که انگلیس میزبان مذاکرات جهانی COP26 در گلاسگو اسکاتلند است، به اجرا در آید. آژانس مالی صادرات انگلستان همچنان به بررسی درخواست های پشتیبانی در صنایع نفت و گاز تا زمان تصمیم نهایی در فوریه ۲۰۲۱ ادامه خواهند داد.

دفتر جانسون گفت: برخی از تمیزترین نیروگاه های گازی نیز از این ممنوعیت معاف خواهند بود.

همچنین این تصمیم مورد استقبال حزب مخالف کارگر که خواهان ممنوعیت مشابه بودند قرار گرفت. ادمیلیبند ، سخنگوی وزارت کار حول مسایل استراتژی صنعتی ، انرژی و تجارت گفت: “پایان دادن به ریاکاری ما در مورد تأمین مالی سوخت های فسیلی یک پیش شرط اساسی برای گرفتن اعتبار میزبانی COP26 است.”

همچنین انگلیس قصد همکاری با شرکت های نفت و گاز دریای شمال برای کمک به ایجاد مراکز جهانی جذب و ذخیره انرژی باد و کربن را نیز دارد.

انگلیس با پایان دادن به تمام بودجه های نفت و گاز در خارج از کشور در تلاشی برای نشان دادن خود به عنوان پیشرو در مقابله با تغییرات آب و هوایی است.