انفجار در پالایشگاه نفت بانیاس سوریه
انفجار در پالایشگاه نفت بانیاس سوریه
شرکت پالایشگاه بانیاس یکی از بزرگ ترین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و منابع زیرزمینی سوریه است که در سال ۱۹۷۴ طی قرادادی با شرکت "اکسپورت ایمپورت" رومانی و با هدف پالایش نفت‌خام و تولید فراورده‌های نفتی با ظرفیت سالانه ۶ میلیون تن متریک احداث شد.

 منابع رسانه‌ای سوریه شامگاه پنجشنبه اعلام کردند که انفجاری در پالایشگاه نفتی «بانیاس» واقع در شمال استان طرطوس رخ داده است.

به گزارش نبض‌انرژی،

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا و شبکه الاخباریه این کشور، صدای انفجار در این پالایشگاه به گوش رسیده و نیروهای امدادی برای اطفای حریق به منطقه حادثه اعزام شده‌اند.

این رسانه‌ها به علت وقوع این حادثه تا این لحظه هیچ اشاره‌ای نکرده و  تحقیقات برای یافتن علت انفجار و آتش‌سوزی ادامه دارد.

شبکه الاخباریه لحظاتی پیش نیز گزارش داد که تیم اطفای حریق موفق به خاموشی کامل آتش‌سوزی شده است و این آتش‌سوزی تنها خسارت‌ مادی داشته است.

پالایشگاه بانیاس بین شهرهای طرطوس و لاذقیه و در ساحل سوریه قرار دارد.

آبان ماه ۹۸ نیز انفجار در مخزن پالایشگاه نفت “بانیاس” در استان طرطوس در شمال سوریه یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت.

شرکت پالایشگاه بانیاس یکی از بزرگ ترین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و منابع زیرزمینی سوریه است که در سال ۱۹۷۴ طی قرادادی با شرکت “اکسپورت ایمپورت” رومانی و با هدف پالایش نفت‌خام و تولید فراورده‌های نفتی با ظرفیت سالانه ۶ میلیون تن متریک احداث شد.

شهر بانیاس در ۱۰۰ کیلومتری شهر “طرطوس” و در ساحل دریای مدیترانه واقع است.