مطلوبیت تخصیص درآمد گاز به برق بیشتر است
مطلوبیت تخصیص درآمد گاز به برق بیشتر است
نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: اگر درآمد گاز را به برق می دادیم در شرایط کنونی وضع کشور بهتر بود اما باید هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد.

 

 

 

 

لطف الله سیاهکلی در گفتگویی اختصاصی با اشاره به زحمات بخش دولتی و خصوصی صنعت برق کشور برای صادرات این انرژی به کشورهای همسایه ایران،گفت: کشورهایی همچون ترکیه،پاکستان،افغانستان و عراق بهترین مقاصد برای صدور برق ایران هستند زیرا تامین انرژی در هر کشوری از موضوعات کلیدی به منظور رشد و توسعه آن کشور است.

 

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود:خوشبختانه کشورمان در دانش صنعت برق و تولید قطعات موردنیاز نیروگاهی جایگاه بسیار خوبی دارد و نیروی متخصص انسانی می تواند این پتانسیل صادراتی در حوزه برق را بیشتر از گذشته شکوفا کند تا انشالله به بومی‌سازی کامل صنایع برقی کشور برسیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: اگر درآمد گاز را به برق می دادیم در شرایط کنونی وضع کشور بهتر بود اما باید هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد.

وی اضافه کرد: همسایگان ایران همچون ترکیه،عراق،افغانستان و پاکستان نیازمند برق ایران هستند اما سوال اینجاست که چرا آنها باید به دنبال کشیدن لوله گاز و نفت به اروپا با صرف هزینه های زیاد باشند؟
این نماینده مجلس یازدهم افزود: باید شرایطی فراهم شود تا ایران در زمینه صادرات برق متمایز از سایر کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه باشد.

سیاهکلی با اشاره به اینکه با وجود کمبود‌ها به دلیل عدم تکمیل طرح‌های تامین انرژی در عراق گفت: این کشور همچنان وارد کننده گاز است چرا که عراق برای تولید برق به گاز نیاز دارد. به دلیل ضعف در زیرساخت‌های انرژی در عراق و همچنین افزایش جمعیت در این کشور، وابستگی عراق به تامین انرژی از ایران بیشتر شده است.

وی افزود: ایران می‌تواند بازیگر خوبی در صادرات انرژی به منطقه باشد هرچند در این رقابت کشور‌هایی که شرایط تولید انرژی به ویژه در بخش گاز را ندارند می توانند مقاصد بسیار خوبی برای صادرات انرژی ایران بویژه برق باشند.

سیاهکلی گفت: ترکیه خود واردکننده انرژی است؛ اما معنای این گفته این نیست که ما با خیال راحت بنشینیم و فکر کنیم ترکیه جای ما را نمی‌گیرد، ما باید در حوزه انرژی برخی مسائل استراتژیک را در نظر بگیریم و جوانب تمام امور را بسنجیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: ترکیه از لحاظ تولید برق به پای ایران نمی‌رسد، اما در حال حاضر با پیگیری‌ها و همچنین عزم بلند این کشور‌ها برای تصاحب بازار، صادرات گاز روسیه به اروپا از مسیر ترکیه می‌گذرد و می خواهد از گاز برای تولید برق استفاده کند که نقش آفرینی این کشور را در بازار منطقه نشان می‌دهد اما در نهایت همین ترکیه به برق ایران محتاج است.

سیاهکلی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید روند تبدیل گاز را به برق سریع‌تر کنیم. ایران صنعت برق توانمند و بومی دارد که وصل شدن به شبکه کشورهای دیگر می‌تواند شبکه برق ایرانی را به تعادل برساند.