روزهای پربارشی پیشِ روی کشور است‌/شنبه 15 آذر آغاز بارش‌ها
روزهای پربارشی پیشِ روی کشور است‌/شنبه 15 آذر آغاز بارش‌ها
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا سامانه بارشی فعال در کشور در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و شمال شرق را هم در بر می‌گیرد، گفت: روز 15 آذر سامانه پربارشی وارد کشور می‌شود.

به گزارش نبض‌انرژی،

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در 24 ساعت آینده با ورود سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همچنین شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج‌فارس بارش باران، مه غلیظ، گاهی رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات خواهیم داشت. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا 12 آذر سامانه بارشی در غرب و جنوب‌غرب کشور تقویت می‌شود و مرکز و بخش‌هایی از شمال‌شرق کشور را نیز دربرخواهد گرفت. 

وی گفت: روز چهارشنبه علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد، در استان‌های لرستان، همدان، ایلام، اصفهان، قم و مرکزی همچنین برخی نقاط کرمانشاه بارش باران خواهیم داشت و در برخی نقاط از استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان اضافه کرد: شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در استان لرستان، شمال و شرق خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از بعدازظهر سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۱ تا اواخر وقت شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ در استان‌هایی که ذکر شد لغزندگی معابر، احتمال آب‌گرفتگی، یخ زدگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و  احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد؛ توصیه می‌شود‌ پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، استفاده از وسایل گرمایشی و ایمنی در وسایل نقلیه به ویژه در جاده‌های کوهستانی و اجتناب از هرگونه صعود به کوهستان، در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه 13 آذر در غرب و جنوب‌غرب بارش‌ها ضعیف می‌شود، گفت: روز پنج‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و شرق اردبیل رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت، همچنین بارش پراکنده در استان‌های البرز، قزوین، تهران، قم و برخی استان‌های غرب و جنوب‌غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز جمعه 14 آذر بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در غرب خلیج‌فارس، برخی مناطق خوزستان، غرب کرمان، غرب دریای خزر، غرب گیلان، شرق اردبیل، استان فارس و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف است. 

* ورود سامانه جدید پربارش به کشور از 15 آذر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه 15 آذر سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب ‌غرب وارد کشور می‌شود و بارش‌های گسترده‌ای در غرب و جنوب‌ غرب، جنوب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز خواهیم داشت و یکشنبه هفته آینده این سامانه در اغلب نقاط کشور فعال خواهد بود. 

وی افزود: بارش‌ها روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در جنوب و جنوب‌شرق کشور شدید خواهد بود. 

* بارش پراکنده فرداشب در پایتخت

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و فرداشب بارش پراکنده در برخی ساعات در تهران خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 5 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود./دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض انرژی/

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض انرژی

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض انرژی