نبض انرژی:مصرف بهینه انرژی و صرفه جویی در کربن با کمک فناوری بلاکچین
نبض انرژی:مصرف بهینه انرژی و صرفه جویی در کربن با کمک فناوری بلاکچین
گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله محیط زیست سال گذشته در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد از عدم اقدام ویژه سران سیاسی کشورهای عضو سازمان برای مقابله با بحران های زیست محیطی به شدت انتقاد کرد. گرتا تونبرگ اعتقاد دارد تکنولوژی بلاک چین می تواند راهکار موثری برای مقابله با تغییرات اقلیمی و بحران های زیست محیطی باشد.

چگونه با فناوری بلاکچین ، بنای اقتصاد کم کربن را پی ریزی کرد؟

به گزارش نبض انرژی ، مجمع جهانی اقتصاد در تازه ترین گزارش خود به بررسی تکنولوژی بلاک چین پرداخته است. در این گزارش عنوان شده تکنولوژی بلاک چین می تواند با توسعه پایدار صنعت امور مالی دیجیتال، بنای یک اقتصاد کم کربن را پی ریزی کند.

مسئله اقتصاد کم کربن زمانی اهمیت پیدا می کند که درک کنیم بحران های زیست محیطی طی یک دهه گذشته به اوج خود رسیده است. انتشار افسارگسیخته گاز کربن به جو زمین، آلودگی بیش از اندازه هوا، و گرمایش جهانی از جمله مهم ترین معضلات زیست محیطی کره زمین است.

با توسعه یک نظام اقتصادی کم کربن، به مرور زمان آلاینده های محیطی و آلودگی های زیستی کاهش پیدا خواهد کرد

اقتصاد کم کربن با به کارگیری نوآوری های جدیدتلاش در پی ریزی اقتصادی نوین دارند.

اقتصاد کم کربن با بکارگیری نوآوری های جدید، اتخاذ تمهیدات نوین، توسعه انرژی های پایدار و ارائه سازوکارهای نوظهور تلاش می کند بنای یک نظام اقتصادی نوین را پی ریزی کند. در این نظام اقتصادی، به ابرسازه های آلوده زا دیگر نیازی نخواهد بود، بنابراین می توان به مرور زمان شاهد کاهش آلایندهای محیطی و آلودگی های زیستی بود.

در اجلاس افق های سبز که اخیراً در مجمع جهانی اقتصاد برگزار شد، کارن اورتلی، مدیر ارشد اجرایی و متخصص بازارهای تجاری درباره نقش تکنولوژی های نوظهور مانند بلاک چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، و کلان داده ها در توسعه پایدار صنعت امور مالی دیجیتال سخنرانی کرد.

تکنولوژی بلاک چین می تواند با از میان برداشتن ابرسازه های صنعتی که آلودگی زیادی را به محیط زیست تحمیل می کنند، زمینه را برای حفظ تعادل در شاخص های زیست محیطی و نجات اقلیم های در خطر انقراض فراهم کند

صنعت امور دیجیتال میتواند از فناوری بلاک چین به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری داشتغال استفاده کنند

کارن اورتلی در صحبت های خود گفت صنعت امور مالی دیجیتال می تواند از ظرفیت های گسترده تکنولوژی های نوظهور به ویژه فناوری بلاک چین به عنوان ابزاری برای تحلیل داده ها و اطلاعات، ارتقای سازوکارهای سرمایه گذاری و اشتغال زایی استفاده کند. اورتلی در ادامه سخنرانی خود به ایجاد یک نظام اقتصادی کم کربن اشاره کرد و گفت تکنولوژی بلاک چین می تواند با از میان برداشتن ابرسازه های صنعتی که آلودگی زیادی را به محیط زیست تحمیل می کنند، زمینه را برای حفظ تعادل در شاخص های زیست محیطی و نجات اقلیم های در خطر انقراض فراهم کند.

با استفاده از تکنولوژی بلاک چین می توان به داده های معتبر بدون دخالت مراجع قدرت دسترسی پیدا کرد

با استفاده از بلاک چین میتوان به داده های معتبر دست پیدا کرد

متخصصان امور مالی و اقتصاددانان ارشد جهانی اعتقاد دارند تکنولوژی بلاک چین با توزیع یکپارچه داده ها و اطلاعات در بستر یک دفتر کل همگانی، به شرکت ها و نهادهای تجاری این امکان را می دهد تا بدون موانع ساختاری و به دور از تاثیر گذاری مراجع قدرت، به داده های دست اول دسترسی داشته باشند.

تکنولوژی بلاک چین می تواند به نهادهای تجاری در افزایش بازدهی، کاهش مصرف انرژی، و توسعه استفاده از انرژی های تجدید پذیر کمک شایان توجهی داشته باشد

تکنولوژی بلاک چین برای حفظ شاخص های زیست محیطی و حل و فصل معضلات طبیعی رشد قابل توجهی داشته است.

در سالیان اخیر استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای حفظ شاخص های زیست محیطی و حل و فصل معضلات طبیعی رشد قابل توجهی داشته است. در سال ۲۰۱۹، در صحن علنی اجلاس عمومی سران سازمان ملل متحد از تکنولوژی بلاک چین به عنوان روشی راهبردی برای مقابله با بحران های جهانی به ویژه مسائل زیست محیطی یاد شد.

گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله محیط زیست سال گذشته در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد از عدم اقدام ویژه سران سیاسی کشورهای عضو سازمان برای مقابله با بحران های زیست محیطی به شدت انتقاد کرد. گرتا تونبرگ اعتقاد دارد تکنولوژی بلاک چین می تواند راهکار موثری برای مقابله با تغییرات اقلیمی و بحران های زیست محیطی باشد.

منبع: سکه نیوز