سهام‌های پتروشیمی رشد خود را آغاز خواهند کرد
سهام‌های پتروشیمی رشد خود را آغاز خواهند کرد
رئیس‌ کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران : سهام‌های عرضه شده از صنعت پتروشیمی در بازار سرمایه به زودی رشد خود را آغاز خواهند کرد و سهامداران می‌توانند برای کسب سود معقولانه در بورس سهام صنایع پتروشیمی را به عنوان یک سکوی پرتاپ مهم تلقی کنند.

 

 

به گزارش نبض انرژی ، رضا پدیدار، رئیس‌ کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، در گفتگویی اختصاصی گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز پتروشیمی در کشورهای مختلف جهان اما در ایران شاهد تولید بیش از 25 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال جاری بودیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و با شروع موج دوم ویروس کرونا در جهان شاهد تعطیلی بسیاری از مراکز پتروشیمی در جهان بودیم،گفت:ویروس کرونا به تمام صنایع در جهان و ایران آسیب های مخربی وارد کرده است اما صنعت پتروشیمی کشور در 7 ماهه نخست سال جاری 25 میلیون تن رشد تولید داشته است.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی همچون آلمان تنها در سال 2017 میلادی بیش از 840 میلیارد دلار سود از طریق صنعت پتروشیمی وارد اقتصاد خود کرد شد اما کرونا توانست این سود رویایی را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

پدیدار با بیان اینکه بسته‌ محرک اقتصادی ۵۰ میلیارد یورویی از سوی دولت آلمان برای اقتصاد این کشور در نظر گرفته شده است،افزود: در شرایط کنونی نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که دولت برای حمایت از صنعت ئپتروشیمی کشور کمترین قدم را برداشته است و حتی برای مقابله با ویروس کرونا فعالان صنعت پتروشیمی را به لحاظ مالی و معنوی ساپورت نکرد اما فعالان این صنعت برای بازگشت ارز صادراتی به کشور از هیچ کوششی دریغ نکردند زیرا تحریم‌های نرخ ارز در کشور تحت تاثیر قرار داد.

رئیس‌ کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: صنعت پتروشیمی علاوه بر ارز‌آوری برای کشور، مانع از کارافتادن چرخ صنعت در ایران شده است که در همین زمینه باید گفت، هیچ یک از واحدهای پتروشیمی کشور به دلیل ویروس کرونا با تعطیلی مواجه نشدند. از طرف دیگر رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره‌ تولید، ایجاد تنوع در محصولات، تأمین خوراک صنایع داخلی و همچنین ارتقای ارزش سبد محصولات تولیدی این صنعت است، که این مهم حتی در زمان شیوع همه‌گیری کرونا از کار نایستاد. در پاره‌ای موارد هم برای رفع نیاز بخش درمانی کشور، حتی پتروشیمی‌ها تمام توان خود را به کار گرفتند و از حداکثر ظرفیت اسمی تولید خود نهایت بهره را بردند.

وی اضافه‌کرد: بهره‌برداری از 20 طرح مهم در صنعت پتروشیمی کشور تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های این صنعت در سالی بوده است که ویروس کرونا تمام نقاط جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است و حتی خود چین که زادگاه ویروس کروناست از جمله کشورهای دیگری بود که صنعت پتروشیمی‌ آن در زمان شیوع ویروس کرونا به حالت نیمه تعطیلی کشیده شد.

پدیدار صنعت پتروشیمی را قلب صنایع ایران نامید و تصریح کرد: سهام‌های عرضه شده از صنعت پتروشیمی در بازار سرمایه به زودی رشد خود را آغاز خواهند کرد و سهامداران می‌توانند برای کسب سود معقولانه در بورس سهام صنایع پتروشیمی را به عنوان یک سکوی پرتاپ مهم تلقی کنند.