تحلیل یک مدیر نفتی آمریکایی: بازگشت نفت ایران به بازار جهانی نگرانی ایجاد نمی‌کند
تحلیل یک مدیر نفتی آمریکایی: بازگشت نفت ایران به بازار جهانی نگرانی ایجاد نمی‌کند
اسکات شفیلد، مدیر اجرایی شرکت پایونیر نچرال ریسورسز در تحلیلی از اوضاع جاری گفت بازگشت آمریکا به برجام تحت یک رئیس جمهور دموکرات، باعث نگرانی فوری برای بازار جهانی نفت نخواهد شد.

به گزارش نبض انرژی ،

شفیلد در جلسه اعلام درآمدهای سه ماهه شرکت “پایونیر نچرال ریسورسز” گفت: اگر جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به کاخ سفید راه پیدا کند و راه برای بازگشت نفت ایران به بازار جهانی در چارچوب توافق فعلی برجام گشوده شود، حداقل یک سال طول خواهد کشید تا توافقی حاصل شود و تولید افزایش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: به نظر من این اتفاق ممکن است اوایل تا اواسط سال ۲۰۲۲ روی دهد و ۱.۵ تا دو میلیون بشکه در روز نفت ایران وارد بازار شود.

شفلید گفت: اگر واکسن کووید ۱۹ سال آینده تولید و به شکل گسترده توزیع شود، تقاضای جهانی برای نفت احتمالا هشت تا ۹ میلیون بشکه در روز رشد کرده و تا سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می رسد. بنابراین فضا برای اوپک و اوپک پلاس برای جذب  ۱.۵ تا دو میلیون بشکه در روز نفت ایران باز می شود.

بر اساس گزارش آرگوس مدیا، شفیلد گفت: اگر بایدن پیروز شود، انتظار ندارد مالیاتها در کوتاه مدت افزایش پیدا کند زیرا جمهوریخواهان ممکن است کنترل سنا را حفظ کنند اما آژانس حفظ محیط زیست تحت کنترل دموکراتها مقررات سخت گیرانه ای برای تولید نفت و گاز طبیعی اعمال خواهد کرد./ایرنا