راه اندازی شرکت مسجد سلیمان تا دی ماه سال جاری
راه اندازی شرکت مسجد سلیمان تا دی ماه سال جاری
نایب رییس هلدینگ صباانرژی در گفتگوی اختصاصی با نبض انرژی: شرکت مسجد سلیمان با مشارکت بخش خصوصی، با هدف تولید آمونیاک و اوره و اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 1200 نفر، دی ماه سال جاری راه اندازی نهایی خواهد شد.

به گزارش نبض انرژی ، سید ابوتراب فاضل؛ عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور(نماد”وصندوق”)، به عنوان یکی از با تجربه و با سابقه ترین مدیران صنعتی کشور، در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت:

اقدمات اولیه جهت راه اندازی شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان از 4 تا 5 سال گذشته آغاز شد، و بنا به برنامه ریزی های انجام شده تا دی ماه سال جاری به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل پیشین بزرگترین شرکت بخش خصوصی ایران؛ مجتمع فولاد صنعت بناب، ضمن اشاره به اینکه ظرفیت تولید این پروژه حدود یک ملیون تن است افزود:

طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان در اسفند 1393 با هدف تولید 660 هزار تن در سال آمونیاک و 1073 هزار تن در سال اوره با مصرف 861 میلیون متر مکعب گاز طبیعی درسال بعنوان خوراک ، در استان خوزستان شروع به کار کرد.

به گفته قائم مقام سابق شرکت ذوب آهن اصفهان، این پروژه با مشارکت 33 درصدی یک شرکت خصوصی و 67 درصدی صبا انرژی و صندوق اجرایی می شود.

نایب رییس هلدینگ صباانرژی (شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور یا همان “وصندوق”)، در ادامه اظهارداشت:

با اجرای این پروژه، برای حدود 1 هزار و 200 نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

بنا بر این گزارش، شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با هدف توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه شمال خوزستان تشکیل شد. پتروشیمی مسجد سلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

لازم به ذکر است؛ از نظر موقعیت جغرافیایی منطقه از طریق بندر امام خمینی به آب های آزاد بین المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

 

 

” گفتنی است که دکتر سید تراب فاضل دانش آموخته دانشگاه تهران، یکی از موفق ترین مدیران صنعتی کشور است.  از جمله دستاوردهای وی در فولاد بناب میتوان به ایجادانضباط و شفافیت مالی،کاهش زیان عملیاتی ، افزایش تولید و راه اندازی ذوب قوس شاهین پس از یکسال توقف اشاره کرد. در طول فعالیت ایشان، فولاد بناب برای نخستین بار بعد از ۸ سال از نظر عملیاتی به سود رسید. “