راه اندازی سامانه یکپارچه توزیع فرآورده‌های نفتی تا دو سال آینده
راه اندازی سامانه یکپارچه توزیع فرآورده‌های نفتی تا دو سال آینده
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از راه‌اندازی سامانه یکپارچه نرم‌افزاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سال ۹۷ همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش نبض انرژی؛شهرام رضایی در این باره گفت: این سامانه که یکی از مگاپروژه‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به شمار می‌رود، ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰ سامانه نرم‌افزاری فعالیت‌های داخلی و عملیاتی این شرکت را پشتیبانی می‌کنند، افزود: به‌منظور یکپارچه‌سازی این سامانه‌ها و حذف فرآیند‌های موازی، یک سامانه یکپارچه نرم‌افزاری طراحی و پیاده‌سازی خواهد شد و پس از آن برخی سامانه‌های غیرضروری که در حوزه‌های مختلفی همچون انبار، فروش، مالی، بازرگانی و عملیات و … فعال هستند، زیر پوشش سامانه اصلی فعالیت خواهند کرد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: مطالعات این طرح از حدود یک سال و نیم گذشته آغاز و بازنویسی شده است و به‌زودی مناقصه آن برگزار می‌شود و قرارداد آن نهایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه، سامانه تجارت آسان و سامانه فروش فرآورده همچنان فعال است و به عنوان درگاه ارتباطی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با مشتریان خود در بخش‌های حمل‌ونقل، صنایع خانگی، کشاورزی و… عمل خواهد کرد.

رضایی تصریح کرد: سرمایه موردنیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰ میلیارد تومان است که از محل کاهش قابل توجه هزینه‌های توزیع فرآورده، کمتر از چند ماه بازگشت سرمایه آن انجام خواهد شد.

وی از سامانه تجارت آسان به عنوان یک پنجره واحد برای توزیع فرآورده در کشور نام برد که می‌تواند به عنوان یک الگو مورد توجه دیگر سازمان‌ها قرار گیرد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران راه‌اندازی پروژه بارنامه برخط، راه‌اندازی سامانه هوشمندسازی تجارت آسان و بهبود فرآیندهای آن در ارتباط با سامانه فروش، راه‌اندازی سامانه جدید انبار، راه‌اندازی و بازنویسی سامانه عملیات و انبار سوختگیری هواپیمایی، راه‌اندازی و تکمیل سامانه جامع پرداخت کرایه حمل‌ونقل، راه‌اندازی سامانه یکپارچه نرم‌افزاری، راه‌اندازی سامانه مالی ACC و تغییرات سامانه مکانیزه انبارها برای انتقال نفت خام را مهم‌ترین اقدام‌ها و دستاوردها در حوزه مدیریت برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خواند.

رضایی راه‌اندازی و به‌کارگیری ۳۸ سامانه نرم‌افزاری به منظور مدیریت عملیات شرکت در حوزه تامین، انبارش، فروش و توزیع فرآورده‌های نفتی در کشور در سطح‌های ستادی و کشوری که مهم‌ترین آنها سامانه تجارت آسان، فروش فرآورده‌های نفتی، فروش مرزی، عملیات انبار، بارنامه برخط، مانیتورینگ انبارهای نفت، پرداخت کرایه حمل‌ونقل، سیستم مالی، عملیات سوختگیری هوایی و … را از جمله اقدام‌های این شرکت در سال‌های گذشته برای تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان و نیز چابک‌سازی سامانه توزیع فرآورده در کشور عنوان کرد.

  • منبع خبر : شانا