توزیع کارت انرژی بین اقشار جامعه عادلانه باشد
توزیع کارت انرژی بین اقشار جامعه عادلانه باشد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: اگر قرار باشد کارت انرژی در بین افراد جامعه توزیع شود باید این امر عادلانه و بدون غرض ورزی باشد هرچند از طرف دیگر موضوع تخصیص یارانه انرژی به هر ایرانی نیازمند بسترسازی مناسب دولت است.

به گزارش نبض انرژی ، مالک شریعتی نیاسر در گفتگویی اختصاصی با اشاره به اینکه موضوع جایگزینی کارت انرژی به جای کارت سوخت در حد یک بررسی و طرح پیشنهادی است،گفت: اگر قرار باشد کارت انرژی در بین افراد جامعه توزیع شود باید این امر عادلانه و بدون غرض ورزی باشد هرچند از طرف دیگر موضوع تخصیص یارانه انرژی به هر ایرانی نیازمند بسترسازی مناسب دولت است.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس یازدهم از ارائه طرح‌هایی که توام با برقراری عدالت برای تخصیص انرژی بین مردم باشد دفاع می‌کند،افزود: مجلس یازدهم هم درباره نرخ گذاری و نحوه تخصیص بنزین هم برنامه‌های متعددی را اجرا کرد به طوری‌که از ابتدا راه حل دقیق و منطقی برای یارانه های انرژی در نظر گرفته شود شاید طرح متفاوتی مطرح و اجرا می‌شد اما در شرایط کنونی طرح سهمیه بندی بنزین در کشور در حال اجراست و نمی توانیم طرح دیگری را جایگزین کنیم لذا فقط به دنبال اصلاح وضع موجود هستیم.

شریعتی‌نیاسر تصریح‌کرد: از آنجایی که تأمین اعتبار هدفمندی یارانه‌ها باید از تأمین منابع انرژی به ویژه سوخت مایع باشد لذا جامعه به سمت مصرف‌گرایی بیشتر تشویق می‌شود و از طرف دیگر با کاهش قیمت جهانی نفت در شرایط کرونایی هیچ تغییری در قیمت بنزین ایران ایجاد نشد و حتی نسبت به قیمت جهانی هم بالاتر بود.

وی اضافه‌کرد: برای صدور و توزیع کارت انرژی بین مردم دولت،مجلس و حتی قوه قضائیه باید در راستای هم حرکت کنند تا شاهد توزیع عادلانه کارت انرژی بین خانواده‌های ایرانی باشیم تا یک ایرانی با یک کارت انرژی بتواند هزینه‌های مربوط به آب،برق،گاز و حتی سوخت را شارژ و حتی پرداخت نماید.

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: کارت انرژی گره‌گشای بسیاری از مشکلات در حوزه توزیع عادلانه انرژی بین مردم است اما نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که برای اجرای ان طرح بزرگ ایجادزیرساخت و تامین اطلاعات درست ودقیق از میزان مصرف انرژی هر ایرانی مهم است.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: با صدور کارت انرژی افرادی که خودرو ندارند یا سهمیه خود را کامل استفاده نمی‌کنند می توانند سهمیه خود را در بازار آزاد به دیگران واگذار کنند و یا به دولت برگردانند تا دولت هم به ازای آن کارت بانکی آنها را برای خرید کالاهای ایرانی شارژ کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تصریح‌کرد: از آنجا که مصرف اقسام مختلف انرژی در کشور بالا است باید تمام این مصارف را به سوی مصرف بهینه سوق داد تا در این شرایط خانوارها بتوانند مصرف خود را مدیریت کنند. سید ارائه می‌شوند صرفه‌جویی تحقق پیدا نمی‌کند.