صنعت نفت و گاز؛درآمدزاترین صنایع کشور است
صنعت نفت و گاز؛درآمدزاترین صنایع کشور است
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر صنعت نفت به عنوان تامین‌کننده اصلی درآمدهای ارزی کشور ،آن را درآمدزاترین و سرمایه‌برترین صنعت کشور دانست.

به گزارش نبض انرژی؛عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ۴۰ سال گذشته نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایران داشته است گفت: صنعت نفت جایگاه شاخصی در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دارد، به گونه‌ای که مواد ۱۳ تا ۱۵ از این سیاست‌ها به این صنعت اختصاص یافته است.

وی صنعت نفت را یکی از مهم‌ترین صنایع کشور از دیدگاه اقتصادی دانست و افزود:این صنعت تامین‌کننده اصلی درآمدهای ارزی کشور است و حائز رتبه نخست درآمدزایی ارزی  کشور است. بدون شک صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی تحولات بزرگی را مشاهده کرده و امروز از جنبه‌های بسیاری از جمله وجود نیروی مجرب و متخصص، توسعه‌یافته محسوب می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه تامین بیش از ۹۵ درصد انرژی کشور به‌عهده بخش نفت و گاز است، تصریح کرد این صنعت از لحاظ درآمدزایی نیز، درآمدزاترین حوزه اقتصادی و از نظر سرمایه‌بری (اعم از منابع سرمایه‌ای، مالی، انسانی و فناوری) نیز سرمایه‌برترین حوزه اقتصادی کشور است.

نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به صنعت پتروشیمی و جایگاه آن اشاره و عنوان کرد: ظرفیت بی‌نظیری در این بخش وجود دارد. پتروشیمی ایران می‌تواند با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی، محصولات متنوعی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

 

  • منبع خبر : شانا