هر کشوری باید سهم خود برای نجات کره زمین را انجام دهد
هر کشوری باید سهم خود برای نجات کره زمین را انجام دهد
هیچمن با بیان اینکه هر کشوری باید سهم خود را برای نجات کره زمین انجام دهد، گفت: ما در آلمان در حال بررسی چگونگی تبدیل یک جامعه کاملا پیشرفته صنعتی به جامعه‌ای دوستدار محیط زیست هستیم.

به گزارش نبض انرژی،مارسل هیچمن نماینده برنامه‌های زیست محیطی GIZ آلمان در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز اظهار کرد: اقتصاد سبز و توسعه پایدار امروزه تقریبا برای همه افراد موضوعی آشنا است، چرا که بسیاری از کشورهای جهان از آن به صورت فراوان استفاده می‌کنند.

وی افزود: همانطور که همه ما متوجه اثرات منفی تغییرات آب و هوایی در سال‌های اخیر هستیم، برقراری رابطه یا ارتباط بین مباحث اقتصادی محیط زیستی  و اجتماعی برای آینده ما بسیار مهم است.

نماینده برنامه‌های زیست محیطی GIZ آلمان با بیان اینکه سال گذشته تمام روستاهای کالیفرنیا به دلیل آتش‌سوزی جنگل نابود شد، افزود: همچنین گرد و غبار و توفان‌های شدید در ماه نوامبر 2018 در ایتالیا باعث جان‌باختن تعداد زیادی از ساکنان آن منطقه شد.

وی ادامه داد: در آلمان سال گذشته تابستان بسیار گرم و خشک داشتیم که جنگل‌های آن منطقه بسیار تحت تاثیر قرار گرفت. با افزایش گرمای زمین شمال شرقی آلمان به یک سرزمین استپی تبدیل خواهد شد؛ همچنین خشکسالی در کشورهای دیگر مانند ایران طوفان‌های شن و سیل‌های عظیمی را خواهد دید که بسیاری از دانشمندان معتقدند که این تغییرات شدید در محیط زیست تنها آغاز یک تغییر اقلیم بزرگ است.

مارسل هیچمن تصریح کرد: محافظت از محیط زیست همه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دولت آلمان به شدت بر این باور است که این چالش تنها با اتحاد کشور‌ها با یکدیگر می‌تـواند حل و فصل شود و این دلیلی است که ما بر موضوع چند جانبه‌گرایی ایستادگی می‌کنیم.

نماینده برنامه‌های زیست محیطی GIZ آلمان ادامه داد: هر کشوری باید سهم خود و اقدامات لازم را برای نجات کره زمین انجام دهد، ما در حال حاضر در آلمان به بررسی و تجربه چگونگی تبدیل یک جامعه کاملا پیشرفته صنعتی به جامعه‌ای دوستدار محیط زیست هستیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر فرایند‌های خوبی در زمینه تبدیل انرژی‌های قدیمی به انرژی‌های تجدید‌پذیر آغاز کرده‌ایم؛ اما باید موارد بیشتری مانند حرکت به سوی توسعه پایدار را مدنظر قرار دهیم.

مارسل هیچمن گفت: صنعت ستون اصلی در بسیاری از کشور‌ها در جهان و کلید رسیدن به این اهداف است، توسعه صنعتی و حفاظت از محیط زیست دو موضوع هنگام هستند و باعث ایجاد فرصت‌ها و نوآوری‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: همکاری‌های بین‌المللی آلمان با GIZ با همکاری وزارت‌خانه‌های همکاری و توسعه اقتصادی و همچنین سازمان محیط زیست جهانی از سال 1376 در ایران فعالیت می‌کند، فعالیت این سازمان با توسعه روابط و ارائه پشتیبانی فنی در صنایع تبرید، تهویه متبوع و فوم است.

وی ادامه داد: همکاری GIZ با جمهوری اسلامی ایران تا سال 2023 برای اجرای فاز دوم برنامه ملی مدیریت حذف HCF  ادامه خواهد داشت و ایران خود را با اهداف بلند مدت و توسعه دهنده پروتکل مونترال هماهنگ کرده است که تمام این اهداف در این برنامه بر حذف مواد مخرب لایه ازون متمرکز شده است.

نماینده برنامه‌های زیست محیطی GIZ آلمان اظهار کرد: هدف از حذف مواد مخرب لایه اوزون عبور از مبرد‌های با پتانسیل گرمایش زمین بالا به سمت مبرد‌های طبیعی و سبز و همچنین کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در کشور ایران انجام می‌شود.

وی افزود: پروژه مدیریت بانک مواد مخرب لایه ازون برای کمک به امحای صحیح مواد مخرب لایه ازون است.

ایتمن گفت: ما افتخار می‌کنیم که با ایران بسیاری از صاحبان صنایع و سازمان‌ها به ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست و دفتر طرح ملی حفاظت از لایه ازون همکاری داریم که امیدواریم با موفقیت روزافزون برای آینده‌ای پایدار همراه با حفظ محیط زیست این همکاری ادامه داشته باشد.