آلاینده‌های صنعتی و آلودگی هوا نظام سلامت را تهدید می‌کنند
آلاینده‌های صنعتی و آلودگی هوا نظام سلامت را تهدید می‌کنند
نمکی گفت: مشکلاتی همچون ریزگرد‌ها، آلاینده‌های صنعتی و آلودگی هوا نظام سلامت را تهدید می‌کنند.

به گزارش نبض انرژی،سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز اظهار کرد: مولفه‌های اجتماعی و زیست محیطی بر سلامت جامعه تاثیرگذار است.

وی افزود: امروز با توجه به دستاورد‌هایی که در عرصه سلامت داشتیم، شاهد بی‌توجهی به شاخص‌های زیست‌محیطی که به شدت سلامت را تهدید می‌کنند، هستیم.

نمکی گفت: مشکلاتی همچون ریزگرد‌ها، آلاینده‌های صنعتی و آلودگی هوا نظام سلامت را تهدید می‌کنند.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: امروز شاهد بالارفتن فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، تصادفات و عوامل زیست محیطی هستیم که بر سلامت جامعه تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه بار بیماری‌های امروز به دلیل ندیدن‌های دیروز است، خاطرنشان کرد: در بیماری‌های غیرواگیر نیازمند مشارکت بین بخشی و به میدان آمدن تمام دستگاه‌ها هستیم.

نمکی گفت: اگر امروزه شاهد افزایش بیماری‌های غیرواگیر هستیم تمام دستگاه‌ها متولی آن هستند، اما وزارت بهداشت در این افزایش نقشی نداشته است.

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید در محیط زیست تاثیرگذار باشند، تاکید کرد: باید به دنبال توسعه اندیشه سبز باشیم، چرا که آلاینده‌های زیست‌محیطی نفس جامعه را بریده است.

نمکی با بیان اینکه همه سیاستگذاران باید بدانند که توسعه سبز یک عرصه مهم است، اظهار کرد: بیش‌تر بیماری‌ها از نابودی محیط زیست تاثیر می‌گیرند.

سرپرست وزارت بهداشت تصریح کرد: متاسفانه ایستگاه تخلیه سراوان در شمال کشور روزانه ۲۴ لیتر شیرابه به تالاب انزلی وارد می‌کند که باید برای جلوگیری از ورود شیرابه‌ها برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه تخریب تنوع زیستی در حال روی دادن است که با این تخریب، گیاهان دارویی و تنوع زیستی که می‌توانستند در تهیه و تولید داروهای گیاهی کمک‌کننده باشند را از دست می‌دهیم.