رکورد مصرف گاز در اصفهان شکسته شد
رکورد مصرف گاز در اصفهان شکسته شد
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در پی بارش برف و کاهش دمای هوا در 24 ساعت گذشته، 70 میلیون و 240هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شد که یک رکورد در مصرف گاز محسوب می شود.

به گزارش نبض انرژی،سید مصطفی علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته بیش از 42 میلیون و 16 هزار مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری و بیش از 28 میلیون و 223 هزار مترمکعب در صنایع و نیروگاه های سطح استان به مصرف رسید.
وی گفت: پایداری گاز در استان در وضعیت خوبی قرار دارد و تاکنون هیچگونه اُفت فشار و قطعی گاز در سطح استان رخ نداده است.
وی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از اُفت فشار یا قطعی گاز از طریق زیرساخت های گازرسانی در طرح جامع اصفهان بزرگ انجام گرفته است و شبکه گاز رسانی استان هم اینک در وضعیت پایدار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت گاز اصفهان با اشاره به استقرار جبهه هوای بسیار سرد در استان در چند روز آینده، از مشترکان خواست با صرفه جویی در مصرف، به تداوم پایداری شبکه گازرسانی کمک کنند.
وی در عین حال از مشترکان خواست نکات ایمنی از جمله اطمینان از باز بودن مسیر دودکش وسایل گاز سوز برای حفظ سلامت خود را نیز مد نظر داشته باشند.
علوی گفت: واحد امداد شرکت گاز به شماره 194 بصورت 24 ساعته آماده امدادرسانی به مشترکان در همه نقاط استان اصفهان است.
به گزارش ایرنا، 93.6 درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردارند که شامل 97 درصد جمعیت شهری و 82 درصد جمعیت روستایی است.
بیش از یک میلیون و800 هزار مشترک در استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
سالانه حدود 21 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی توسط شرکت گاز استان اصفهان توزیع می شود که بعد از تهران، رتبه دوم کشوری را دارد.
به گزارش اداره کل هواشناسی اصفهان، سرمای هوا در زمستان امسال در این استان در مقایسه با 2 سال گذشته بی سابقه است و در روزهای آینده دمای هوا باز هم کاهش می یابد.
دمای هوای نقاط مختلف استان در سه روز گذشته به سردترین نقطه خود در سال جاری رسید بطوری که دمای کلانشهر اصفهان به حدود 6 درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش پیدا کرد.