پتروشیمی گچساران 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
پتروشیمی گچساران 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیر سایت پتروشیمی گچساران گفت: عملیات ساخت این کارخانه 58.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت بهره برداری از آن بیش از 2 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش نبض انرژی،منصور صفرپور روز یکشنبه در بازدید اعضای کمیسیون کارگری کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی گچساران افزود: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
وی بیان کرد: با راه اندازی کارخانه پتروشیمی گچساران خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
صفرپور ابراز کرد: تأمین خوراک پتروشیمی دهدشت در اولویت کاری این کارخانه است.
وی تصریح کرد: قبل از راه اندازی، برای انتقال اتیلن تولیدی انشعابی از خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی گچساران وارد خواهد شد.
صفرپور ادامه داد: این طرح سالانه یک هزار و 250 تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.
صفرپور با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت 157 هکتار ساخته شده گفت: تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله 24 اینچ در ظرفیت یکهزارو 760 مترمکعب بر ساعت و به طول 27 کیلومتر تامین می شود.
وی اظهار داشت: همچنین خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بید بلند بهبهان به میزان یک میلیون و 250 هزار تن در سال و با خط لوله ای به طول 90 کیلومتر تامین خواهد شد.
صفر پور ابراز کرد: گاز متان مورد نیاز این طرح 53 هزار و 900 مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز برق این طرح به میزان 50 مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می گردد.
وی گفت: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه 84 هزار تن سی تری پلاس (+c3) خواهد بود.
صفرپور تصریح کرد: ساخت این کارخانه با استفاده از توان داخلی و توسط پیمانکاران ایرانی صورت می‌گیرد.
عملیات ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران بیشتر از 10 سال پیش آغاز شد.
کارخانه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار در دست ساخت است.