تولید ساعتی ۳۱۰ کیلو وات برق در این نیروگاه خورشیدی
تولید ساعتی ۳۱۰ کیلو وات برق در این نیروگاه خورشیدی
مدیر اجرایی اولین نیروگاه تولید برق خورشیدی شهرستان مرزی تایباد گفت: این واحد تولید حامل انرژی که در حوالی روستای چهار برجی قرار گرفته، توان تولید ۳۱۰ کیلو وات برق را در هر ساعت دارد.

به گزارش نبض انرژی،مصطفی اکبری مدیر اجرایی اولین نیروگاه تولید برق خورشیدی شهرستان مرزی تایباد امروز با بیان اینکه در اولین فاز نیروگاه پنج مگاواتی خورشیدی با تولید برق ۵۰۰ کیلووات در شهرستان تایباد برای سه نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است، گفت: میزان تولید روزانه این نیروگاه بسته به افت و اوج تابش مستقیم نور خورشید دارد و میانگین در ساعات مختلف روز از ۱۰۰ الی ۵۰۰ کیلووات برق تولید و روانه شبکه توزیع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی خورشیدی نیازی به هزینه برای استفاده از آن ندارد، افزود: می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بخش به تولید برق پاک در کشور کمک کرد.

مدیر اجرایی اولین نیروگاه تولید برق خورشیدی شهرستان مرزی تایباد با بیان اینکه سوخت‌های فسیلی علاوه بر آلودگی زیست محیطی، محدود و رو به اتمام است، ادامه داد: در مقابل انرژی خورشیدی برای همگان نامحدود و در دسترس است و به عنوان یک انرژی دائمی می‌توان از آن بهره‌مند شد.

اکبری با اشاره به اینکه عقد قرارداد با وزارت نیرو امکان فروش انرژی تولید شده با قیمت مناسب نیز فراهم شده است، گفت: رایگان و در دسترس، پاک و بدون آلودگی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، هزینه کم تولید در طولانی مدت و هزینه کم نگهداری از تأسیسات تولید آن، امن و بی خطر بودن و از همه مهمتر بی‌پایان بودن انرژی خورشید مزایای استفاده از آن است.