ظرفیت انرژی‌های نو به ۶۷۰ مگاوات رسید
ظرفیت انرژی‌های نو به ۶۷۰ مگاوات رسید
انرژی های تولید شده از منابع تجدید پذیر از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا پایان آذرماه سال ۹۷، به دو میلیارد و ۶۷۳ میلیون کیلووات ساعت رسید که باعث شد ۷۵۹ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور کاهش یابد.

به گزارش نبض انرژی،انرژی‌های تجدید پذیر به واسطه هزینه تولید اندک و با حداقل آلودگی زیست محیطی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

در همین راستا هر ساله تلاش می‌شود تا ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر افزایش یابد به طوریکه با کمترین هزینه بتوان سالانه بخشی برق مورد نیاز کشور را تامین کرد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا پایان آذرماه سال ۹۷، دو میلیارد و ۶۷۳ میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده است.

لازم به ذکر است که این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود یک میلیون و ۸۴۴ هزار تن گاز گلخانه‌ای جلوگیری کند.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۷۵۹ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود.

از طرفی این میزان تولید انرژی‌های نو باعث صرفه‌جویی ۵۸۸ میلیون لیتری مصرف آب در سال‌های اخیر شده که سهم آذرماه حدود ۱۴ میلیون لیتر بوده است.

لازم به ذکر است که درحال حاضر ۴۴۵ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به ۶۷۰ مگاوات رسیده است.

گفتنی است تاکنون ۹۷ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و ۴۲ نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

اشتغال زایی بیش از ۴۳ هزار نفر در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر

همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۳ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از ۱۰۱ هزار میلیارد ریال رسیده است.

این نکته حائز اهمیت است که ۴۲ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، ۴۱ درصد از نوع بادی، ۱۳ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و دو درصد نیز از نوع زیست توده است.

انتهای پیام/