امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه زنجان و مرکز پژوهش های انرژی، محیط زیست و فن آوری اسپانیا
امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه زنجان و مرکز پژوهش های انرژی، محیط زیست و فن آوری اسپانیا
دانشگاه زنجان و مرکز پژوهش های انرژی، محیط زیست و فن آوری (CIEMAT) واقع در مادرید اسپانیا در زمینه پژوهش و توسعه انرژی های تجدید پذیر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نبض انرژی،به نقل از دانشگاه زنجان، مرکز پژوهش های انرژی، محیط زیست و فن آوری اسپانیا یک سازمان پژوهشی دولتی است که زیر نظر وزارت علوم، نوآوری دانشگاه ها تحت پوشش دبیرکل هماهنگی سیاست های علمی اسپانیا فعالیت می کند.

تمرکز آن بر انرژی و محیط زیست و فناوری های مرتبط با آنها است و اداراتی در مناطق مختلف اسپانیا دارد.

مرکز فوق حول پروژه هایی فعالیت می کند که بتوانند پلی را بین پژوهش و توسعه و اهداف با منافع اجتماعی ایجاد کنند. خط مشی های اصلی این مرکز، توسعه، ارتقا و بهینه سازی منابع مختلف مانند: انرژی های تجدید پذیر، سوخت های هسته ای و سوخت های فسیلی، مطالعه تاثیر آنها بر محیط زیست، توسعه فن آوری های جدید و تمرکز بر حیطه های پژوهشی پایه مانند فیزیک انرژی بالا و زیست شناسی سلولی و مولکولی می باشد.

تیمی متشکل از ۱۳۲۸ نفر پژوهشگر با خواستگاه جغرافیایی مختلف در این مرکز فعالیت می کنند. علاوه بر دفاتر مرکزی آن در شهر مادرید، دارای سکوهای خورشیدی آلمریا در اندلس است که مجموعه علمی شناخته شده بین المللی در زمینه فناوری های خورشیدی است. در منطقه سوریا، مرکز توسعه انرژی های تجدید پذیر و مرکز بین المللی مطالعات قوانین زیست محیطی قرار دارد، در شهر تروجیلو مرکز پژوهش های فناوری های پیشرفته واقع شده و مرکز مطالعات فنی- اجتماعی در بارسلونا تاسیس شده است.

این تفاهم نامه دارای ۱۲ بند بوده و با موافقت طرفین قابل تمدید است.

انتهای پیام/