طرح روحانی ویرانی به دنبال دارد !
طرح روحانی ویرانی به دنبال دارد !
غالب کارشناسان و مسوولان به آن انتقاد کردند و حتی برخی آنرا برای کشور فاجعه بار خواندند. اجرای این طرح باعث گرانی و تورم میشود و ضمن خالی کردن خزانه، دولتی مقروض و فروپاشیده تحویل رییس جمهوری بعدی میدهد. 

به گزارش نبض انرژی، در حالی دولت روحانی درصدد اجرای طرح فروش اوراق سلف نفتی برای جبران کسری بودجه خود است که غالب کارشناسان و مسوولان به آن انتقاد کردند و حتی برخی آنرا برای کشور فاجعه بار خواندند. اجرای این طرح باعث گرانی و تورم میشود و ضمن خالی کردن خزانه دولتی مقروض و فروپاشیده تحویل نفر بعدی میدهد.  حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در نشست غیررسمی نمایندگان که پیش از آغاز جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه 26 مرداد 99) برگزار شد، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس توضیحاتی را درباره فروش اوراق سلف نفتی که قرار است در بورس عرضه شود، ارائه کرد.

وی افزود: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از عرضه اوراق سلف نفتی در بورس ابراز نگرانی کرد و گفت که این مسئله موجب تحمیل قرض به دولت بعدی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: پورابراهیمی تاکید کرد که فروش اوراق سلف نفتی در بورس موجب تحمیل حدود 190 هزار میلیارد تومان قرض به دولت‌ بعدی می‌شود که جای نگرانی دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: نظر ما نمایندگان بر این است که اگر بناست عرضه‌ای در بورس انجام شود نفت باید به صورت قطعی عرضه شود نه اینکه به صورت اوراق دولت آن را عرضه کند.