انرژی محور جدال انتخاباتی آمریکا
انرژی محور جدال انتخاباتی آمریکا
صنعت نفت و گاز که روابط نزدیکی با دولت ترامپ دارد. برنامه آقای بایدن برای به صفر رساندن گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ عجیب به نظر می رسد.

به گزارش نبض انرژی، کارزار انتخاباتی «جو بایدن»، رقیب «دونالد ترامپ» در انتخابات پیش روی ایالات متحده آمریکا طرحی جامع برای انرژی تهیه کرده است که هدف آن رسیدن به انرژی ۱۰۰ درصد پاک تا سال ۲۰۵۰ عنوان شده است.

«کلیفورد کراوس» و «ایوان پن» در گزارشی که در پایگاه خبری نیویورک تایمز منتشر شد به بررسی ابعاد طرح جامع کارزار انتخاباتی «جوبایدن» پرداختند. ترجمه متن گزارش در ادامه آمده است.

طرحی که در ۱۴ ژوئیه منتشر شد، از یک منبع نیز حمایت کرده است: صنعت نفت و گاز که روابط نزدیکی با دولت ترامپ دارد. برنامه آقای بایدن برای به صفر رساندن گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ عجیب به نظر می رسد. وی می خواهد با هزینه بیشتر برای حمل و نقل عمومی و گسترش انرژی بادی و خورشیدی و ساخت هزاران ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی به این هدف جامه عمل بپوشاند. در رویکرد همه جانبه و التقاطی به انرژی، آقای بایدن پیشنهاد می کند از راکتورهای هسته ای پیشرفته برای تولید برق استفاده شود.

برخی از مدیران شرکت های نفت و گاز مشتاق آن بودند که آقای بایدن از دولت فدرال بخواهد مانع از انتشار گازهای گلخانه ای و استفاده از کربن نشود و به صنعت اجازه دهد در طی ده سال آینده از سوخت های فسیلی استفاده نماید.

«مایک سامرز»، رئیس موسسه آمریکایی پترولیوم که نماینده صنعت در واشنگتن است در این ارتباط گفت: برخی از مسائل مشترک وجود دارد و ما از این واقعیت قدردانی می کنیم که آنها می دانند در آینده نقش مهمی برای گاز طبیعی و نفت وجود خواهد داشت. ما هدف گسترده ای از کاهش تولید گازهای گلخانه ای و پرداختن به تغییرات آب و هوا داریم.

مدیران نفت و گاز خاطرنشان کردند که آنها با دولت های دموکراتیک به طور مؤثر کار کرده اند. «شریف سوکی»، کارآفرین هوستون که پیشگام صنعت صادرات گاز طبیعی مایع است با ابراز شور و شوق از برنامه بایدن گفت: سرمایه گذاری در زیرساخت ها عالی است، ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه برای تحقیق و توسعه اقدامی بسیار مثبت است اما هدف آقای بایدن از حذف انتشار کربن از بخش برق تا سال ۲۰۳۵ غیر واقعی و غیرقابل تحقق است.

البته اکثر مدیران نفت و گاز ترجیح می دهند رئیس جمهور ترامپ مجدداً انتخاب شود، زیرا او سه و نیم سال گذشته را صرف عقب راندن مقررات مربوط به تغییرات آب و هوا کرده است. زیرا شرکت های نفت وگاز در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ به ترامپ کمک کرده اند.

حامیان سرسخت رئیس جمهور در صنعت انرژی ادعا می کنند که هدف آقای بایدن از این طرح این است که بتواند در ایالت هایی که نفت و گاز تولید می کنند با آقای ترامپ رقابت کند. «بیل رانایی»، رئیس انجمن ذغال سنگ ویرجینیا غربی در این ارتباط گفت: مدیران ذغال سنگ نسبت به آقای بایدن کاملاً خصمانه هستند زیرا هدف بایدن این است که معادن زغال سنگ اهمیت سابق را نداشته باشن.

این درحالی است که مدیران انرژی از دولت ترامپ شکایت دارند. برخی از مدیران گاز طبیعی بطور خصوصی اظهار داشتند که جنگ تجاری رئیس جمهور برای آنها گران تمام شده است زیرا چین، بزرگترین وارد کننده گاز در جهان، طی ۲۲ ماه گذشته تنها سه محموله گاز طبیعی مایع از ایالات متحده خریداری کرده است.

مدیران دیگر می گویند که تصمیم آقای ترامپ مبنی بر عقب نشینی از توافق نامه اقلیمی پاریس به چهره این کشور در خارج صدمه می زند و برخی تصور می کنند که برخورد جدی دولت با همه گیری کرونا ویروس ضربه بزرگی به اقتصاد و تقاضای انرژی وارد کرده است.

«استف فلدمن»، مدیر سیاستگذاری کمپین بایدن گفت: جای تعجب ندارد که برخی از مدیران نفت و گاز از عقاید آقای بایدن استقبال کنند. شرکت های انرژی در حال پذیرش واقعیت تغییرات آب و هوایی هستند – مسیری که مصرف کنندگان به آن هدایت می شوند، مسیری که مشاغل دیگر نیز به آن هدایت می شوند و در نتیجه آنها تغییراتی ایجاد می کنند.

این افراد معتقدند آقای بایدن اهمیت محدود کردن اعتماد به نفت خارجی و استفاده از صادرات انرژی برای کمک به متحدین مانند ژاپن و رقبای کم مصرف مانند روسیه را می فهمد. در برخی از مشاغل مربوط به نفت و گاز این واقعیت به رسمیت شناخته شده است که تغییرات آب و هوایی مشکلی است که صنعت برای حل آن باید تلاش کند. «لارنس بی دیل»، رئیس شرکت عامل دیل گفت: هر کسی می داند که ما بیش از گذشته دی اکسید کربن در جو داریم و عقل سلیم حکم می کند که این مسئله بزرگی بوده و ما باید در مورد آن کاری انجام دهیم.

باید گفت شرکت هایی که انرژی تجدیدپذیر تولید می کنند بیشتر از سایر شرکت ها از برنامه آقای بایدن حمایت می کنند زیرا برنامه بایدن تلاش های دولت فدرال را برای بهبود روند تولید انرژی تجدید پذیر که توسط دولت ترامپ از بین رفته است احیاء می کند. این پیشنهاد همچنین خواستار گسترش اعتبارات مالیاتی برای انرژی خورشیدی و باد است که به طور فزاینده ای در برابر گاز طبیعی رقابت می کنند. شرکت های مربوط به انرژی بادی و خورشیدی پیشنهادات آقای بایدن برای تقویت شبکه انتقال برق برای کمک به فناوری آنها را تحسین می کنند.

بازار