اخطار جدید مجلس به دولت
اخطار جدید مجلس به دولت
یکی از نمایندگان مجلس امروز به دولت اخطار داد.

به گزارش نبض انرژی، مجلس طی اخطاری از دولت خواست تا دولت لایحه پیش فروش نفت را به مجلس ارائه دهد. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید لایحه پیش فروش نفت را به مجلس ارائه کند نه آنکه به تنهایی در این باره تصمیم‌گیری نماید.

مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در اخطاری در جلسه علنی امروز- چهارشنبه-  در جریان بررسی کلیات لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های دولتی در بورس و فرابورس ایران گفت: مجلس می‌تواند در عموم مسائل قانون وضع کند؛ همچنانکه درباره بحث افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی هم دولت در لایحه‌ای به مجلس خواستار قانونی شدن این موضوع شد، مجلس هم با تصویب دو فوریت آن این پیام روشن را به دولت داد که در صورت درخواست کمک همکاری می‌کند.

وی افزود: دولت موضوع پیش فروش نفت را برای جبران کسری بودجه دنبال می‌کند، باید این موضوع در قالب لایحه به مجلس ارائه شود؛ این قابل توجیه نیست که حق رأی نمایندگان به رأس مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی واگذار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که این با اصل ۸۵ قانون اساسی مغایرت دارد، اظهار داشت: موضوعی که محرمانه و اضطراری هم نبوده و مجلس می‌تواند درباره آن کار کارشناسی صورت دهد؛ دولت باید لایحه پیش فروش نفت را به مجلس ارائه کند نه آنکه به تنهایی در این باره تصمیم‌گیری نماید.