افشاگری مجلس از پشت پرده طرح روحانی
افشاگری مجلس از پشت پرده طرح روحانی
افراد خاصی در قالب این طرح می‌توانند بیایند و خریداری کنند. دولت دنبال بهره برداری از اقتصاد و زندگی مردم است.

به گزارش نبض انرژی، رییس کمیسیون انرژی مجلس سخنان مهمی درمورد طرح گشایش اقتصادی دولت بیان کرد. فریدون عباسی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مقوله گشایش اقتصادی  و زمزمه‌هایی پیرو طرح فروش نفت از سوی دولت، گفت: این مسئله به صورت رسمی در مجلس مطرح نشده بود تا کمیسیون‌های «اقتصادی»، «برنامه و بودجه، محاسبات» و «انرژی» درباره آن نظر داده و مباحث را کارشناسانه دنبال کنند.
وی با بیان اینکه مقوله گشایش اقتصادی از سوی رییس جمهور شتابزده مطرح شد، اظهار داشت: این رویکرد نشان می‌دهد که برخی قصد دارند کشور را در عمل انجام شده قرار دهند و عنوان کند که ما می‌خواهیم گشایش اقتصادی انجام دهیم، اما یک عده در کشور مقابل ما ایستاده‌اند؛ یعنی به نوعی پیرو برخی قصد دارند کشور را در عمل انجام شده قرار دهند ضعف‌های موجود فرافکنی کنند.
می‌توانیم این اختیار را به دولت بدهیم تا گشایشی که واقعا صلاح کشور است انجام شود، نه گشایشی که در امور سیاسمتداران انجام می شود رییس «کمیسیون انرژی» مجلس با بیان اینکه مسئولین می‌توانند موضوع طرح گشایش اقتصادی را بسیار عاقلانه ارائه کنند تصریح کرد: مجلس می‌توانست با دو فوریت، این مقوله را به صورت کارشناسانه بررسی کند. ما پیرو این موضوع می‌توانیم این اختیار را به دولت بدهیم تا گشایشی که واقعا صلاح کشور است انجام شود، نه گشایشی که در امور سیاسمتداران انجام می شود. آنهم سیاسمتداران که در طول چندین سال اخیر بازنده بودند و نتوانستند رفاه مردم را به درستی تامین کنند و باعث مشکلات عدیده‌ای در عرصه‌های مختلف کشور شده اند.
طرح گشایش اقتصادی از سوی مسئولین بسیار شعاری و رسانه‌ای بود وی با بیان اینکه طرح گشایش اقتصادی از سوی مسئولین بسیار شعاری و رسانه‌ای بود، گفت: مسئولین پیرو مقوله گشایش اقتصادی بحث پیش فروش نفت را مطرح کردند که این مسئله می‌تواند دولت بعدی را مقروض کند یعنی به جای اینکه بیایند و بگویند کوپن‌مان دیگر در توزیع اوراق قرضه پر شده، می‌آیند و مسئله پیش فروش نفت را مطرح می کنند.
عباسی تاکید کرد: قاعدتا افراد خاصی در قالب این طرح می‌توانند بیایند و نفت خریداری کنند یعنی این مقدار نفت باید از سوی شبکه‌هایی خریداری شود که پول دارند و بتوانند ریال لازم را به دولت بدهند. با این حال متاسفانه دولت هم قصد ندارد ریال دریافتی را صرف سرمایه گذاری کند و تنها قصددارد این ریال را صرف هزینه‌های جاری کند. وی گفت: مطمئنا دولت آینده باید بر مبنای درآمد خود بیاید و بودجه ریزی کند و نباید با سیاست‌های دولت فعلی که با برجام نتوانست گشایشی ایجاد کند، مواجه شود لذا این افراد همان افرادی هستند که می‌گفتند تحریم‌ها همان ابتدای توافق برجام حل می‌شود بنابراین مردم نباید گول این شعار‌ها را بخورند.
تنها راه فراری است که دولت می‌خواهد ماه‌های آخر حضور خود را طی کند عباسی تاکید کرد: بنده فکر نمی‌کنم این بسته هم بتواند گشایشی در مسائل مردم ایجاد کند و تنها راه فراری است که دولت می‌خواهد ماه‌های آخر حضور خود را طی کند. دولت پیرو این طرح به دنبال یک بهره برداری سیاسی از اقتصاد و زندگی مردم است.
رییس کمیسیون انرژی گفت: بنده به عنوان یک نماینده مجلس اجازه نخواهم داد که این دولت که ارز را از ۴ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رساند و به نوعی دست در جیب مردم کرد، باز بیاید و اقدامی کند که دولت آینده که ان‌شاءالله دولت انقلابی خواهد بود، مقروض شود. وی تاکید کرد: فکر می‌کنم اکثریت نمایندگان مجلس و همچنین کمیسیون انرژی هم همانند بنده فکر می‌کنند. جو کمیسیون انرژی ناراضی از چنین طرحی است و رضایت به این طرح نخواهد داد، بنابراین  بهتر است این دولت مسئول تصمیمات خودش باشد و حق ندارد برای دولت بعدی در این زمینه تصمیم گیری کند. آقایان یا این تصمیمات شان  قصد دارند سیاست‌ها را برای دولت بعدی مشخص کنند و نظریه مقاومت را از بین ببرند.