سطح تراز دریاچه ارومیه نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود
سطح تراز دریاچه ارومیه نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود
سطح تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۰.۳۲ متر افزایش یافته است.

به گزارش نبض انرژی، براساس مطالعات پایه منابع آب کارگروه احیای دریاچه ارومیه، سطح تراز دریاچه ارومیه تا به امروز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۰.۳۲ متر افزایش را نشان می‌دهد، بر همین اساس حجم آب موجود در دریاچه نیز با افزایش ۱.۷۳ میلیارد مترمکعبی رو به رو بوده است.

بر اساس گزارشات کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه در روز ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ به ۱۲۷۰.۶۲ سانتی متر از سطح دریا رسید. این تراز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۰.۳۲ متر افزایش و نسبت به میانگین دراز مدت، ۴.۰۱ متر کاهش یافته است.

بر اساس همین گزارش وسعت دریاچه ارومیه در روز ۲۶ دی ماه سال جاری ۲۱۳۹.۲۴ کیلومتر مربع بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۱۷۵۹.۲۳ کیلومتر مربع کاهش و نسبت به میانگین دراز مدت ۲۳۷۵.۶۴ کیلومتر مربع کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز۲۶ دی ماه سال جاری، ۱.۷۳ میلیارد متر مکعب بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۱۰ میلیارد مترمکعب افزایش داشته و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۴.۳۵ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است؛ بنابراین تراز سطح آب دریاچه ارومیه در تاریخ ۲۶ دی ماه سال ۹۷ حدود ۱۲۷۰.۶۲ متر و وسعت دریاچه ۲۱۳۹ کیلومتر مربع و همچنین اختلاف تراز با روز مشابه در سال ۹۳، ۰.۳۲ متر افزایش را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ سال ۹۳ سال آغاز عملیات اجرایی طرح ملی نجات دریاچه ارومیه بود.

انتهای پیام/

سیمای انرژی