هدف پتروپارس در آزادگان جنوبی استفاده حداکثری از نیروهای بومی است
هدف پتروپارس در آزادگان جنوبی استفاده حداکثری از نیروهای بومی است
مدیرعامل گروه پتروپارس از تعریف ۴۱ بسته کاری برای تکمیل میدان آزادگان جنوبی خبرداد و گفت: سیاست قطعی پتروپارس در این پروژه توزیع کار و فعالیت‌ها میان پیمانکاران، تأمین‌کنندگان، سازندگان داخلی و نیروهای بومی استان خوزستان است.
مدیرعامل گروه پتروپارس از تعریف ۴۱ بسته کاری برای تکمیل میدان آزادگان جنوبی خبرداد و گفت: سیاست قطعی پتروپارس در این پروژه توزیع کار و فعالیت‌ها میان پیمانکاران، تأمین‌کنندگان، سازندگان داخلی و نیروهای بومی استان خوزستان است.
به گزارش نبض انرژی،  حمیدرضا مسعودی در آیین امضای قرارداد تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی با اشاره به اینکه شرکت پتروپارس در بهمن ماه ۱۳۷۶ تأسیس شد، اظهار کرد: شرکت پتروپارس با اعتماد وزارت نفت فازهای یک، ۴ و ۵، ۶ تا ۸، ۱۲ و ۱۹ پارس جنوبی را توسعه داده و هم‌اکنون توسعه فاز ۱۱ را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه پتروپارس با اجرای بیش از ۲۳ میلیارد دلار طرح بزرگ ملی در پارس جنوبی گنجینه عظیمی از تجربه را با خود به همراه دارد، اظهار کرد: این شرکت هم‌اکنون به‌عنوان شرکتی تراز اول در حوزه اکتشاف و تولید در صنعت نفت و گاز کشور شناخته می‌شود.
مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه این شرکت آبان‌ماه ۱۳۹۷ با قرارداد MC وارد میدان مشترک آزادگان جنوبی شد، افزود: پس از  آن با توجه به اعتماد شرکت متن به‌عنوان کارفرما قرار شد توسعه کارهای باقی‌مانده این میدان مشترک و مرکز فرآورش این میدان به شرکت پتروپارس سپرده شود.
مسعودی ارزش این قرارداد امضا شده برای توسعه میدان آزادگان را ۱۱۸۳ میلیارد تومان و ۹۶۱ میلیون دلار  و مدت زمان اجرای آن را ۳۰ ماه دانست و گفت: تاسیسات سرچاهی، احداث ۴۳۸ کیلومتر خط لوله، مهندسی، خرید، اجرا و تکمیل هشت واحد منیفولد، تکمیل و راه‌اندازی دو واحد تأسیسات جداسازی نفت و گاز و… بخشی از کار  در بخش سطح‌الارضی این میدان است.
وی با بیان اینکه ۴۱ بسته کاری در این قرارداد در بخش‌های روسطحی و زیرسطحی و بخش‌های عمومی میدان تعریف شده است، تصریح کرد: فعالیت پتروپارس به‌عنوان پیمانکار اصلی در توسعه این طرح به دو بخش نظارت و مدیریت پیمان‌های جاری که قبل از زمان تنفیذ قرارداد توسعه آغاز شده و امضای پیمان‌های جدید برای فعالیت‌های باقی‌مانده، تقسیم شده است.
مدیرعامل گروه پتروپارس مجموع قرارداد بخش روسطحی را ۲۳ بسته، بخش زیرسطحی را ۱۴ بسته و بخش عمومی را ۴ بسته عنوان کرد و گفت: ۱۱ بسته قراردادی در بخش روسطحی، هفت بسته قراردادی در بخش زیرسطحی و چهار بسته قراردادی در بخش عمومی برون‌سپاری نشده است.
وی با بیان اینکه قرارداد دیگری که امروز امضا می شود قرارداد ساخت و راه‌اندازی واحد فرآورش مرکزی (CETP) آزادگان جنوبی است، گفت: این واحد بزرگ‌ترین واحد فرآورش نفت خام کشور با ظرفیت روزانه ۳۲۰ هزار بشکه نفت خام و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز است که این گاز به ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ منتقل می‌شود.
مسعودی با بیان اینکه احجام کار در این پروژه در مقایسه با سایر پروژه‌های پالایشگاهی قابل توجه است، افزود: سیاست قطعی پتروپارس در این پروژه توزیع کار و فعالیت‌ها میان پیمانکاران، تأمین کنندگان و سازندگان داخلی است.
مدیرعامل پتروپارس با تأکید بر اینکه در اجرای این کار بنا بر توصیه کارفرما حداکثر استفاده را از نیروهای بومی و توان فنی و مهندسی ساخت داخل به‌عمل می‌آوریم، گفت: امیدواریم با تزریق منابع مالی از سوی کارفرما بتوانیم همانند دیگر پروژه‌ها رو سفید شویم.