بدون رعایت مردم، مجبور به خاموشی هستیم
بدون رعایت مردم، مجبور به خاموشی هستیم
هفته پایانی تیر و اول مرداد دمای هوای اصفهان افزایش می‌یابد و از مشترکین تقاضا داریم برق کمتری مصرف کنند.
هفته پایانی تیر و اول مرداد دمای هوای اصفهان افزایش می‌یابد و از مشترکین تقاضا داریم برق کمتری مصرف کنند.
به گزارش نبض انرژی، مرسل صالحی  مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: بالاترین میزان مصرف برق از شروع طرح پیک مصرف دراصفهان در ساعت ۱ بعد از ظهر روز پنج شنبه ۱۸ تیرماه با ۱۱۵۸ مگاوات برق به ثبت رسید که امیدواریم مشترکین در هفته پیش رو و در هفته آخر تیرماه و منتهی به مرداد ماه که دمای هوا در اصفهان افزایش خواهد یافت مدیریت مصرف برق داشته باشند تا ناگزیر به اعمال طرح‌های خاموشی نشویم.
مصرف برق در شب‌ها ۱۰۰۰ مگاوات، در روز‌ها به ۱۲۰۰ مگاوات و در روز‌های تعطیل ۸۰۰ مگاوات است که مشترکین برای ساعات اوج مصرف در روز‌ها باید مدیریت مصرف داشته باشند.
او با تاکبد بر اینکه در صورتی که الگوی مصرف توسط مردم رعایت شود قطعی برق نخواهیم داشت افزود: از تاریخ ۱۵ خرداد طرح پیک مصرف برق کشور آغاز و تا ۱۵ شهریورماه نیز ادامه دارد برنامه ریزی‌ها برای خاموشی‌ها صورت گرفته است و در صورتی که مردم در این زمینه همکاری نکنند و فشار به شبکه برق وارد شود مجبور به اعمال خاموشی‌ها هستیم.
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق بیان کرد:مردم باید بدانند همیشه کولر‌های آبی در دور کم و کولر‌های گازی ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم گردد. به ازای هر یک درجه تنظیم کولر‌های گازی ۱۰ درصد مصرف برق افزایش می‌یابد.
صالحی گفت:  امسال با صنایع و بخش‌های مختلف ۸ هزار تفاهم نامه کاهش مصرف برق درساعات اوج مصرف امضا ء نموده ایم که ۲ هزار و ۴۳۵ تفاهم نامه مربوط به صنایع بزرگ و کوچک می‌شود.از تاریخ ۱۵ خرداد که طرح پیک مصرف برق کشور آغاز شده است تاکنون در صنایع ۲۰ درصد کاهش مصرف برق وجود داشته است که ۱۰۰ مگا وات مدیریت شده است و از این محل توانسته ایم برق سایر بخش‌ها را تامین کنیم.
او ادامه داد: ما انتظارمان از بخش خانگی برای کاهش مصرف برق زیاد است، زیرا ۷۷ درصد تعداد مشترکین خانگی ۲۳ درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده اند. مشترکین باید این نکته را مد نظر قرار دهند که از از ابتدای خرداد تا انتهای شهریور ماه اگر مطابق الگومصرف نکنند ۲۳ درصد افزایش قیمت برق در قبوض آنان اعمال خواهد شد.
افزایش ۷ درصدی قیمت برق
مدیردفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهارداشت: هر ساله ۷ درصد قیمت برق افزایش می‌باید که برای مشترکین پر مصرف نیز ۱۶ درصد جریمه پرمصرفی اعمال خواهد شد و بدین صورت برای یک مشترک پر مصرف ۲۳ درصد افزایش قیمت برق محاسبه خواهد شد.
صالحی اضافه کرد: سال گذشته شرکت برق اصفهان ۵ میلیارد تومان به مشترکین خوش مصرف که الگوی مصرف را رعایت کردند و نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشتند، پاداش داد.
او گفت: دربخش صنوف اگرپر مصرف‌ها شناسایی شوند قادرخواهیم بود؛ که جریمه از انان دریافت کنیم و تا تعهد موثق ندهند برق آنان وصل نخواهد شد لذا صنوف پر مصرف که در برخی خیابان‌ها در طول روز اقدام به روشنایی بیش از اندازه و مصرف برق نمایند با آنان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.
مدیردفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: در صورت رعایت مواد کاهش مصرف، پیش‌بینی می‌شود مصرف برق شهرستان اصفهان به میزان ۲۰ درصد کاهش یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان