۹۵درصد پیشرفت فیزیکی بزرگترین پروژه آبی خاکی کشور
۹۵درصد پیشرفت فیزیکی بزرگترین پروژه آبی خاکی کشور
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه آبی خاکی کشور، پایاب سد خداآفرین در شمال استان اردبیل ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت:برای تکمیل این پروژه با کسری بودجه مواجه هستیم.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه آبی خاکی کشور، پایاب سد خداآفرین در شمال استان اردبیل ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت:برای تکمیل این پروژه با کسری بودجه مواجه هستیم.
به گزارش نبض انرژی، اکبر بهنام جو در پایان سفر دو روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه پایاب سد خدا آفرین بزرگترین پروژه آبی خاکی بعد از انقلاب است که ۵ هزار هکتار این پایاب در سال گذشته به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این پروژه با کسری بودجه مواجه هستیم، گفت: برای این پروژه بالغ بر ۲۵۰۰میلیارد تومان هزینه شده و حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد تا ۴۵هزار هکتار زمین زیر آب برود.بهنام‌جو ادامه داد: از این میزان برای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان تامین شده که بهره برداری از ۷ هزار هکتار این اراضی برای سال۹۹ هدف گذاری شده است.
استاندار اردبیل تصریح کرد: سال گذشته در بخش آبیاری مدرن ۵ هزار هکتار در استان به بهره برداری رسیده و برای امسال نیز ۱۲هزار هکتار برنامه ریزی شده، که در سفر وزیر جهاد کشاورزی تامین هزینه ایجاد زیرساخت مصوب شد.وی افزود: پس از صدور مجوز از سوی دولت، طی یک برنامه یک ساله و با حضور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بارانداز ریلی پارس آباد به روسیه و آسیای میانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
بهنام جو تصریح کرد: سال آینده علاوه بر افزایش ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در بخش پایاب سد خداآفرین، ۲۰۰ هزار تن دیگر نیز در سایر نقاط افزایش تولید خواهیم داشت. وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در سفر دو روزه خود به استان اردبیل از شهرستان‌های کوثر، خلخال، اردبیل، گرمی، مشگین شهر، پارس آباد و بیله سوار بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان و روند کشاورزی استان قرار گرفت.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال ۳۵۰ هکتار به گلخانه‌های استان اردبیل افزوده خواهد شد و مدیرعامل بانک کشاورزی همانند سال گذشته تعهد کرده که کلیه تسهیلات ۳۵۰ هکتار گلخانه‌ استان به شکل کامل تامین خواهد شد.
استاندار اردبیل گفت: نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان برای بخش‌های کشاورزی، دامداری و… که سال گذشته تصویب شده و در یک سال گذشته حدودا یک هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی تسهیلات تا پایان سال کاملا پرداخت شود. استاندار اردبیل حمایت بانک کشاورزی از ۳۵۰ هکتار طرح گلخانه ای و ایجاد شهرک های کشاورزی در استان اردبیل خبر داد.
منبع: ایسنا