مصرف بی رویه آب در همدان
مصرف بی رویه آب در همدان
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: روزانه هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه آب برای مصرف مردم همدان وارد شبکه‌های توزیع می‌شود.
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: روزانه هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه آب برای مصرف مردم همدان وارد شبکه‌های توزیع می‌شود.
به گزارش نبض انرژی، حمید رضا نیکداد، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با شیوع کرونا مصرف آب در همدان  بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است و روزانه هزار و ۸۵۰ لیتر بر ثانیه آب وارد شبکه‌های توزیع شهر همدان می‌شود.
او با اشاره به محدودیت تصفیه‌ی آب در همدان افزود: ظرفیت تصفیه خانه های شهر همدان بیشتر از این میزان نیست و اگر همین طور روند افزایشی مصرف آب داشته باشیم دیگر نمی‌توانیم آب تصفیه شده بیشتری را وارد شبکه‌های توزیع کنیم.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا هر روز بیشتر از روز‌های پیک مصرف پارسال که هزار و ۶۸۰ لیتر در ثانیه بوده است، مردم مصرف آب داشته اند.
نیکداد با بیان اینکه هر سال مصرف آب این موقع سال در همدان هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه بود ادامه داد: هم اکنون روزانه هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه در تصفیه خانه شهید بهشتی همدان و ۴۰۰ لیتر در ثانیه در تصفیه خانه اکباتان تصفیه می‌شود و سایر منابع آب شهرستان همدان از طریق چاه هاست.
او از احتمال حفر چاه‌های جدید آب و یا خرید چاه‌ها برای تامین آب آشامیدنی شهرستان‌های استان هم خبر داد و اظهار داشت: با افزایش مصرف آب در شهرستان‌های دیگر استان هم چاه‌های آب موجود کم کم جوابگوی نیاز مردم نیست و باید چاه‌های جدیدی برای تامین آب وارد مدار شوند.
نیکداد مصرف بهینه‌ی آب را راه حل کاهش مصرف‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست وگفت: برای شستشوی دست‌ها با آب و صابون  در مدت  ۳۰ ثانیه ، نباید در تمام مدت شیر آب باز بماند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان