تابستان بدون خاموشی با صرفه جویی در مصرف برق
تابستان بدون خاموشی با صرفه جویی در مصرف برق
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: قطعاً با رعایت صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف برای پاسخگویی به رشد متعارف مصرف نیازی به خاموشی برنامه ریزی شده نخواهد بود.
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: قطعاً با رعایت صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف برای پاسخگویی به رشد متعارف مصرف نیازی به خاموشی برنامه ریزی شده نخواهد بود.
به گزارش نبض انرژی، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه پیک مصرف روز گذشته به ۵۵ هزار مگاوات رسید و این هفته احتمالاً پیک مصرف به بیش از ۵۶ هزار مگاوات خواهد رسید، اظهار کرد: براورد حداکثر مصرف ۵۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات با مدیریت مصرف است که با همراهی مردم و مشترکان در کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۷ مشکلی در تامین برق نخواهد بود.
وی افزود: توصیه اصلی تنظیم دمای کولرها ی گازی در دمای آسایش  ۲۵ درجه  و استفاده از دور کند کولرهای آبی است. البته بهتر است از وسایل پرمصرف نظیر لباسشویی ظرفشویی، جاروبرقی و اتو بخار در این ساعت استفاده نشود و همچنین اگر هر مشترک تنها یک لامپ اضافی را خاموش کند نیز تاثیر بسزایی دارد.
سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه برای مشترکان خوش‌مصرف پاداش در نظر گرفته شده است، تا جایی که حتی مشترکان می‌توانند با مدیریت مصرف قبوض برق خود را رایگان کنند، تاکید کرد: اگر مردم صرفه جویی کنند هیچ محدودیتی برای اهدا پاداش وجود ندارد، دو شرط برای اهدا پاداش در نظر گرفته شده است، مشترک باید زیر الگوی مصرف منطقه خودش مصرف کند و نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشد.
رجبی مشهدی با بیان اینکه اگر مشترک ۱۰ درصد میزان مصرف خود را کاهش دهد، صورت حساب آن شخص حدود ۲۰ درصد کاهش می یابد، گفت: تعرفه‌های برق به صورت پلکانی محاسبه می شود و هرچه میزان مصرف افزایش یابد میزان تعرفه نیز به صورت پلکانی افزایش می یابد.
به گفته وی مشترکان پر مصرف مشمول این قاعده نخواهند شد و باید سعی کنند میزان مصرف خود را کاهش دهند در غیر این صورت ۱۶ درصد قیمت برق این دسته از مشترکان بیشتر محاسبه می‌شود، تاکنون نیز برنامه‌ای برای قطع برق مشترکان پر مصرف در نظر گرفته نشده است.
سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به میزان پرداختی مشترکان، اظهار کرد: مبلغ متوسط قبوض برق مشترکان ماهانه در سال گذشته ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان بوده که امسال این عدد به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ افزایش یافته است.
منبع: ایسنا