23 ميليون ليتر صرفه جویی در سوخت مایع با گازرسانی به 212 واحد تولیدی و صنعتی
23 ميليون ليتر صرفه جویی در سوخت مایع با گازرسانی به 212 واحد تولیدی و صنعتی
صرفه جویی 23 ميليون ليتر سوخت مایع با گازرسانی به 212 واحد تولیدی و صنعتی
صرفه جویی 23 ميليون ليتر سوخت مایع با گازرسانی به 212 واحد تولیدی و صنعتی
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از پیشرفت مناسب پروژه های گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد.
به گزارش نبض انرژی، علیرضا شریفی نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون 212 واحد تولیدی و صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده كه با 23 ميليون ليتر صرفه جويي سالیانه در سوخت مايع همراه بوده است.
وی با اشاره به نقش برجسته توسعه توان رقابتی واحدهای تولیدی در مجموعه سیاست های اقتصاد مقاومتي، افزود: با وجود وسعت استان و ضريب پراكندگي بالاي جمعيت و واحدهاي توليدي استان كه هزينه هاي تامين زيرساخت گاز را به شدت افزايش مي دهد، شرکت گاز استان سمنان اقدامات قابل توجهی در جهت توسعه متوازن گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی استان انجام داده است.
شریفی‌نژاد مزيت‌هاي رقابتي گاز نسبت به سوخت هاي مايع را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: كاهش هزينه‌هاي توليد و افزايش توان رقابت پذيري واحدهاي توليدي و صنعتي در بازارهاي داخلي و خارجي، كاهش هزينه هاي انرژي به يك سوم، کاهش آلايندگي محيط زيست از جمله مزایای مورد استفاده این سوخت طبیعی و پاک است.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان به سهم 65 درصدی مصارف بخش صنعت و نیروگاه از مجموع مصارف سالیانه گاز استان اشاره کرد و گفت: این موارد نشان می دهد نقش تلاش کارکنان و پیمانکاران شرکت گاز در تحقق شعار جهش تولید بسیار برجسته می‌باشد و امید است با به ثمر نشستن پروژه های گازرسانی در سال 99، شاهد رونق پایدار و مستمر تولید و توسعه اقتصادی استان باشیم.
منبع: شرکت ملی گاز ایران