پس از ۱۳۰ سال انرژی تجدیدپذیر از زغال سنگ در آمریکا سبقت گرفت
پس از ۱۳۰ سال انرژی تجدیدپذیر از زغال سنگ در آمریکا سبقت گرفت
اداره اطلاعات انرژی آمریکا(EIA) می‌گوید برای اولین بار از سال ۱۸۸۵ تاکنون، تولید انرژی تجدیدپذیر از تولید انرژی از زغال سنگ در ایالات متحده سبقت گرفته است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا(EIA) می‌گوید برای اولین بار از سال ۱۸۸۵ تاکنون، تولید انرژی تجدیدپذیر از تولید انرژی از زغال سنگ در ایالات متحده سبقت گرفته است.
به گزارش نبض انرژی، سرانجام بررسی ماهانه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده(EIA) منتشر شد و حاوی خبرهای بسیار امیدوار کننده‌ای است.
اکنون مصرف انرژی سالانه آمریکا از منابع تجدیدپذیر بیش از مصرف انرژی حاصل از زغال سنگ شده است و این اولین بار است که چنین اتفاقی در بیش از ۱۳۰ سال گذشته رخ داده است.
این اتفاق ناشی از کاهش مداوم میزان استفاده از زغال سنگ در یک دهه گذشته همراه با رشد استحصال انرژی تجدیدپذیر است. در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، مصرف زغال سنگ تقریبا ۱۵ درصد کاهش یافته است و کل مصرف انرژی تجدید پذیر ۱ درصد افزایش یافته است.
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده با تبدیل منابع انرژی به واحدهای معمولی گرما، به نام “واحدهای حرارتی بریتیش”(Btu)، نتایج خود را بدست می‌آورد. این امر به این اداره اجازه می‌دهد انواع مختلف انرژی را با واحدهای مختلف فیزیکی مقایسه کند.
در سال ۲۰۱۹، مصرف زغال سنگ ایالات متحده برای ششمین سال متوالی کاهش یافته و به ۱۱.۳ کوادریلینیوم Btu رسید. این پایین‌ترین سطح در ۴۲ سال گذشته است که تا حدودی به دلیل افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش برق است.
در عین حال، کل مصرف انرژی تجدیدپذیر در کشور برای چهارمین سال پیاپی به عدد چشمگیر ۱۱.۵ کوادریلینیوم Btu در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. در این سال نیز شاهد تولید برق بیشتری از باد نسبت به آب بودیم.
امروزه انرژی تجدیدپذیر بیشتر از هر بخشی در ایالات متحده مصرف می‌شود: ۵۶ درصد در بخش برق، ۲۲ درصد در صنعت، ۱۲ درصد در حمل و نقل، ۷ درصد در مسکن و ۲ درصد در بخش‌های تجاری.
اگرچه در این بخش‌ها معمولاً از زغال سنگ استفاده می‌شد، اما امروزه بیشتر برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود ۹۰ درصد از مصرف زغال سنگ به بخش برق برمی‌گردد.
از طرف دیگر زیست‌توده(Biomass) در همه بخش‌ها مصرف می‌شود. زیست توده(یک منبع تجدیدپذیر انرژی است که از مواد زیستی به دست می‌آید. به‌ طور کلی زباله‌هایی که منشأ زیستی داشته باشند و از تکثیر سلولی پدید آمده باشند زیست‌توده نامیده می‌شوند.
در جهانی که پر است از انتشار گازهای گلخانه‌ای، جدیدترین گزارش EIA یک امید تازه محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا