افزایش ظرفیت ۲۵۰ هزار مگاواتی برق به شبکه سراسری کشور در سال جاری
افزایش ظرفیت ۲۵۰ هزار مگاواتی برق به شبکه سراسری کشور در سال جاری
 امسال ۲۵۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاه‌های تولید پراکنده به شبکه سراسری متصل خواهند شد.
 امسال ۲۵۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاه‌های تولید پراکنده به شبکه سراسری متصل خواهند شد.

رجبی مشهدی گفت: مقرر شد توانیر با منابعی که از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی ارائه می‌شود، شهرک‌های صنعتی را برق‌دار کند.

به گزارش  نبض انرژی، مصطفی رجبی‌مشهدی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با تاکید بر اینکه بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تامین برق صنایع مستقر در این شهرک‌ها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی تامین خواهد شد،گفت: مقرر شده توانیر با منابعی که از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی ارائه می‌شود بتواند شهرک‌های صنعتی دارای اولویت را برق‌دار کند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر تاکید کرد: همچنین مقرر شده است تا با تدوین سازوکار‌های لازم، مدت زمان انتظار برای ایجاد انشعاب و انعقاد قرارداد برای مشترکان و متقاضیان صنعتی را به حداقل زمان ممکن برسانیم.
رجبی‌مشهدی با اشاره به برنامه شرکت توانیر برای برق‌دار شدن ۷۵۰ هزار چاه کشاورزی گازوئیل سوز، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این طرح بایستی ظرف سه سال با استفاده از ظرفیت منابع حاصل از محل صرفه‌جویی سوخت اجرایی شود که اقدامات خوبی برای تامین منابع مالی این طرح در دست اقدام است.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه مشترک توانیر و ساتکاب برای هوشمندسازی کنتور‌های برق مشترکان، گفت: اقدامات خوبی از سوی ساتکاب برای تامین مالی این طرح آغاز شده است که با عملیاتی شدن این اقدامات امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد قابل ملاحظه‌ای از کنتور‌های برق مشترکان هوشمند شود.
او با اشاره به سه برنامه شرکت توانیر در حوزه اصلاح اقتصاد برق و پاسخگویی بار در تابستان ۹۹ گفت: با توجه به شعار امسال در خصوص جهش تولید و همچنین اولویت‌های تعیین شده از سوی وزارت نیرو، برنامه توانیر ۱۴۰۰ که پیش از این تدوین شده بود، مورد بازنگری قرار گرفته و در مراحل پایانی خود قرار دارد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با اشاره به برنامه این شرکت برای تامین برق پایدار در تابستان امسال، گفت: با توجه به رشد مصرف برق در سال‌های گذاشته و شرایط کنونی، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای تامین برق پایدار کشور در تابستان امسال لازم انجام شده است.
سخنگوی صنعت برق افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است با استفاده از ظرفیت شرکت‌های استارت آپ حدود یک هزار مگاوات از پیک بار تابستان کاهش پیدا کند.
رجبی‌مشهدی ادامه داد: همچنین با جلب حمایت استانداران و برنامه‌ریزی صورت گرفته در این خصوص نیز مقرر شده است تا هر استان با توجه به ظرفیت‌هایی که توسط مسئولان هر استان استحصال شده است، نسبت به کاهش مصرف خود در حد استاندار‌های موجود و در زمان‌های مورد نیاز اقدام کند.
او با اشاره به اجرای طرح‌های مشوق‌محور برای مدیریت مصرف برق و توسعه نیروگاه‌های تولیدپراکنده، گفت: امسال ۲۵۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاه‌های تولید پراکنده به شبکه سراسری متصل خواهند شد.

منبع :‌باشگاه خبرنگاران جوان