بازدید معاون وزیر نفت از مناطق آبگرفته اهواز و کارون
بازدید معاون وزیر نفت از مناطق آبگرفته اهواز و کارون
معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری امروز در سفر خود به خوزستان از مناطق آبگرفته شهرهای کارون و اهواز و روند کمک رسانی شرکت های نفتی در این مناطق بازدید کرد.

به گزارش نبض انرژی، محسن پاک نژاد امروز، یکم دیماه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از بارش روز دوشنبه ۲۵ آذرماه که به دلیل شدت بالا در فاصله زمانی کوتاه، موجب آبگرفتگی‌های وسیع در شهرهای اهواز و کارون شد، وزیر نفت ابلاغیه ای را صادر و تاکید کرد تا شرکت‌های نفتی از جمله شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت و گاز اروندان تمام امکانات خود را برای امدادرسانی به مردم و کاهش درد و رنجی که از این گرفتاری برای آنها پیش آمده است بسیج کنند و بر اساس این دستور تمام امکانات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران برای امدادرسانی به مردم ساکن در مناطق آبگرفته شهرهای اهواز و کارون بسیج شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین وزیر نفت به من ماموریت داد تا در قالب گروهی به منطقه بیایم و بر نحوه امدادرسانی این ۳ شرکت نظارت داشته باشم که خوشبختانه همکارانمان به گونه ای عمل کرده اند که رضایت مردم را به همراه داشته است.

پاک نژاد تصریح کرد: آنچه را که من شاهد بوده ام نشان می دهد که با همتی که در بخش های مختلف شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران وجود داشته، خوشبختانه تا حد زیادی مشکل آبگرفتگی رفع شده و مردم نیز از عملکرد این شرکت ها راضی بوده اند و نحوه برخورد مردم این را نشان می داد.

وی عنوان کرد: بر اساس تقسیم کاری که مسئولان استان انجام داده اند امدادرسانی به مناطق آبگرفته شهر اهواز و یک منطقه از شهرستان کارون به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شد و تجهیزات شرکت ملی حفاری ایران نیز در سایر نقاط شهرستان کارون حضور داشته که به سرعت، تمام امکانات را پای کار آورده و توانستند بخش عمده ای از آبگرفتگی ها را تخلیه کنند.

معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری گفت: اقداماتی که در امدادرسانی به مردم انجام می ‌هند نقش مسکن دارند و طبیعتا باید زیرساخت های شهری در بخش شبکه جمع آوری آب های سطحی طراحی و اجرا شود تا شاهد وقوع مکرر حوادثی این‌چنینی که زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می دهد نباشیم.

رفع مشکل آبگرفتگی بیش از ۹۵ درصد مناطقی که به مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شده بود

احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این بازدید اظهار کرد: مشکل آبگرفتگی بیش از ۹۵ درصد مناطقی از شهرهای اهواز و کارون که به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب محول شده بود، برطرف و آب ها تخلیه شد و هم اکنون عبور و مرور در آن ها برقرار است.

وی افزود: به دنبال بارندگی های اخیر شهر اهواز و شروع آبگرفتگی‌ها در ۷ نقطه شهر اهواز و یک نقطه از شهرستان کارون شاهد آبگرفتگی شدیدی بودیم. این ۷ منطقه که در وسعت زیاد دچار آبگرفتگی شدید شدند، به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شد تا نسبت به تخلیه آب از آن مناطق اقدام شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: با اعزام گروه های عملیاتی و ماشین آلات مورد نیاز در این مناطق حضور داشتیم و توانستیم بخش اعظمی از آب این مناطق را تخلیه کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هم اکنون کار تخلیه بیش از ۹۵ درصد مناطقی که به ما محول شده بود، انجام شد و عبور و مرور در آن مناطق برقرار است اما کارهایی باقی مانده است که به دستور وزیر نفت تا عادی شدن شرایط در کنار مردم خواهیم بود.