جاسمی: قیمت بنزین برای سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تعیین شود
جاسمی: قیمت بنزین برای سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تعیین شود
یک عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از کمیسیون تلفیق خواست که برای التیام زخم‌های مردم و کمک به وضعیت معیشتی آنها بنزین را تک نرخی بین قیمت ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تعیین کند.

به گزارش نبض انرژی، سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: از رئیس کمیسیون تلفیق و اعضای این کمیسیون می‌خواهم که اگر امکانی وجود دارد بنزین را برای سال آینده با کارشناسی و با نگاه به وضعیت معیشتی و تورم ۳۰۰ درصدی تک نرخی کرده و قیمت آن را بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تعیین کنند تا این التیامی بر زخم مردم باشد.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه تصریح شده که ۱۰ درصد از اعتبارات کل کشور به مناطق جنگی اختصاص پیدا کند اما متاسفانه از زمان تصویب این  موضوع اقدامی نشده چرا که یکی از استان‌های برخوردار از این ۱۰ درصد خود کرمانشاه است. در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز در برنامه ششم تصریح شده که اختلاف با شاغلینی که ۵، ۶ یا ۱۰ میلیون دریافت می‌کنند حداکثر میان ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با تاکید بر این که کرمانشاه اولین استان بیکار در سراسر کشور است در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: یک گله از رئیس قوه قضاییه در خصوص عدم رسیدگی به پالایشگاه کرمانشاه وجود دارد. در خصوص تحقیق و تفحص برابر ماده ۲۳۴ امیدواریم این موضوع مانند ماشین سازی تبریز به مردم بازگردد. با پیگیری‌های ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع عنوان معسرین  که فقط به بسیجیان اختصاص داشت حال به تمامی رزمندگان سپاه، ارتش و ناجا که فاقد شغل و درآمد باشند حتی سربازانی که براساس آمار ارتش ۴۰ هزار نفر هستند و همچنین گروه‌های مردمی که در قانون برنامه از آنها به عنوان گروه‌های جنگ‌های نامنظم یاد می‌شود اختصاص پیدا می‌کند و کمک معیشتی دریافت خواهند کرد. لازم است وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح در ابلاغ نامه‌ای منطقه جنگی و حق برخورداری نیروهای مسلح نیز اقدام کند.

وی در پایان اضافه کرد: لازم است دولت در سال جاری نگرانی نیروهای شرکتی و قراردادی در تمام سطوح به خصوص شهرداری‌ها برطرف کند.