پیگیر افزایش سهمیه سوخت تاکسی‌های تهران هستیم
پیگیر افزایش سهمیه سوخت تاکسی‌های تهران هستیم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه با توجه به اینکه مسافت تا مقصد مورد نظر شهروندان در تهران بیشتر از مسافت در شهرستان هاست سهمیه بنزین تاکسی‌های پایتخت باید افزایش یابد افزود: پیگیر افزایش سهمیه این تاکسی‌ها هستیم.

به گزارش نبض انرژی، محمد امامی امین معاون عصر یکشنبه در حاشیه بیست و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه بنزین تاکسی ها ۴۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است ادامه داد: به زودی نتیجه پیشنهاد افزایش بنزین تاکسی ها از متولیان امر اخذ و از طریق رسانه ها به اطلاع عموم مردم رسانده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در بخش دیگر از سخنان خود گفت: نکته حائز اهمیت این است که دفاتر بسیاری از صنایع کشور در پایتخت واقع شده است و ارائه خدمت می‌کنند ولی عملکرد بانک‌های استان تهران در دیگر استان‌ها به نمایش در می‌آیند و مقرر شد استاندار تهران نامه‌ای به بانک مرکزی بنویسد و تمهیداتی در این خصوص در نظر بگیرد و در راستای رونق تولید و تبصره ۱۸ اقدام کنیم.

امامی امین خاطرنشان کرد: شرکت تولیدی بهران مشکلی در حوزه محیط زیستی داشت و مقرر شد نسبت به حل مشکل آنها اقدام شود و کارخانه شهد قند هم مشکل تأمین گاز داشت که مقرر شد شرکت گاز تا هفته آینده نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بانک‌ها متأسفانه عملکرد قابل قبولی نداشته و به تعهدات خود به درستی عمل نکرده است و مقرر شد در طی یک هفته آینده اقدامات لازم در راستای عمل به تعهدات خود انجام دهند.

امامی امین افزود: ما درباره حقوق مردم هیچ گونه تعارفی نداریم و قاطعانه در این حوزه برخورد می‌کنیم و معیار و اولویت ما رضایت مردم است.

معاون اقتصادی استاندار تهران درباره تنظیم بازار استان تهران نیز اظهار داشت: واقعیت این است که افزایش قیمت بنزین بر روی قیمت‌ها تأثیر گذاشته است و در بعضی از بخش‌ها هم تأثیری نداشته است.

وی گفت: ما خیلی از کالاها را نسبت به سال قبل ارزان‌تر خریداری می‌کنیم و در حال حاضر اثرات روانی طرح افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن کمتر شده است.

امامی امین گفت: با متخلفین در حوزه قیمت‌گذاری هم بر اساس قانون برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

از سرمایه گذاری اتباع خارجی در پایتخت استقبال می کنیم

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاری اتباع خارجی در پایتخت استقبال می کنیم گفت: تلاش می کنیم مشکلات آن بخش از افغان ها را سرمایه خود را از خارج به داخل کشور آورده اند را حل کنیم چراکه برخی از آنها به موازات سرمایه گذاری کار آفرین هستند و  در زمینه هایی مانند ساختمان سازی و صنایع برای مردم شغل ایجاد کرده اند.

امامی امین همچنین افزود: با توجه به اقامت تعداد زیاد افغانستانی در استان اقامت دارند و برخی از آنها گلایه مند که با توجه به اینکه سرمایه های زیادی را وارد کشور کرده اند تابعیت ایرانی دریافت نکرده اند.

وی با بیان اینکه به زودی نوع سرمایه گذاری اتباع که آیا سرمایه خود را از داخل کشور یا خارج به دست آورده اند بررسی می شود، تصریح کرد: مقرر شده جلسه ای با رئیس بانک مرکزی برگزار شود تا به نتیجه‌ای واحد در مورد سرمایه گذاری و دادن تابعیت ایرانی به اتباع دست یابیم.

در ادامه فریدون عطایی مدیرکل جذب حمایت و سرمایه‌گذاری استانداری تهران گفت: در ستاد تسهیل پیگیری مصوبات در دستور کار قرار گرفته است، بعضی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خود عملکرد خوبی را داشتند ولی روند تولید در گزارش‌ها خوب نبوده است و باید در این خصوص بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر وضعیت جذب سرمایه در استان تهران خوب است و سرمایه‌گذاران متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری در استان تهران ورود کرده‌اند و ما باید در این خصوص تسهیل‌گر باشیم و زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم.