صنعت نفت بازاری بزرگ برای استارتاپ‌ها و کسب وکارهای دانش بنیان است
صنعت نفت بازاری بزرگ برای استارتاپ‌ها و کسب وکارهای دانش بنیان است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تاکید براینکه، صنعت نفت با نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها روزآمد می‌شود، این صنعت را برای رفع نیازهای فناورانه، بازاری بزرگ برای ورود استارتاپ ها و کسب وکارهای دانش بنیان دانست.

به گزارش نبض انرژی، «سورنا ستاری» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت، ضمن تاکید بر توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در رونق این صنعت بزرگ کشور، ایجاد زمینه مناسب برای ورود هرچه بیشتر فناوران و نوآوران کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها به این حوزه را ضروری خواند.

وی پیوند زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی با صنایعی همچون نفت که از پیشینه‌ای طولانی برخوردارند را زمینه‌ساز تحول و روزآمدی این صنایع دانست.

ستاری اظهارکرد: نفت صنعتی است که هر روز با سیستم و فناوری‌های نو باید تجهیز شود، بنابراین رویه جدیدی که هم‌اکنون در پژوهش نفت انجام می‌شود برای توسعه و ارتقای فناوری در این صنعت راهگشا است.

وی از پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان بستری مناسب برای ارتقا و توسعه فناوری در این صنعت یاد کرد و گفت: شرکت‌هایی که از بستر پژوهشگاه بیرون می‌آیند می‌توانند درآمد قابل توجهی را به صنعت نفت تزریق کنند.

ستاری، پژوهشگاه صنعت نفت را به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پژوهشگاه‌های کشور دانست و گفت: این پژوهشگاه جایی است که باید میزبان نوآوری‌ها و خلاقیت‌های دانشگاهیان باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در ادامه، تاکید کرد باید درهای این پژوهشگاه‌ها به روی جوانان خلاق و دانش‌آموخته گشوده باشد تا به آسانی بتوانند از امکاناتی که پژوهشگاه برای آنان فراهم کرده است، برای تبدیل ایده‌هایشان به کسب و کار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دولت آماده و همراه برای ایجاد زیرساخت‌های رونق چنین زیست‌بومی است، اظهارکرد: دولت در زمینه ایجاد زیرساخت‌های پژوهش، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی صورت داده و وقت آن رسیده است تا با نگرش و رویکردی تازه به پژوهش، بر بستر فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان، تحولاتی جدی رقم بخورد.

ستاری حوزه نفت را برخوردار از بازاری بزرگ دانست و گفت: این بازار جای توسعه بسیار دارد و جوانان با فعالیت‌های خود می‌توانند فروش چند صد میلیاردی داشته باشند. این بازار باید در اختیار کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها که در رفع نیازهای فناورانه توانمند هستند قرار بگیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اظهارامیدواری کرد که با اقدامات و حرکت موثر  بتوان با بهره‌مندی از فناوری‌های نو ارزش افزوده لازم در صنعت نفت را ایجاد کرد.

معاونت علمی در ایجاد زیست بوم نوآوری در کشور نهضت مناسبی ایجاد کرده است

رییس پژوهشگاه صنعت نفت نیز در سخنانی با بیان اینکه نسل نو فعالیت‌های علمی کشور، توسعه اکوسیستم‌های نوآوری است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهضت خوبی را در کشور ایجاد کرده است.

جعفر توفیقی افزود: پس از اکوسیستم‌های آموزشی و پژوهشی، هم‌اکنون شاهد اکوسیستم‌های نوآوری در کشور هستیم که توسعه یافته است.

وی، حاصل توسعه اکوسیستم نوآوری را شکل‌گیری فناوری‌های تاثیرگذار در صنعت به‌ویژه صنعت نفت کشور دانست و اظهارکرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت حلقه‌ای از زنجیره تجاری‌سازی علم در کشور است.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت درادامه تاکید کرد: پژوهشگاه صنعت نفت شرایطی را فراهم خواهد کرد تا جوان‌های خلاق و با استعداد پس از پشت سر گذاشتن مراحل آموزشی بتوانند در این فضا کار کنند و با تزریق فناوری پاسخگوی تقاضای صنعت نفت در کشور باشند.