احتمال وجود نفت در دشت سراب بررسی می‌شود
احتمال وجود نفت در دشت سراب بررسی می‌شود
بر اساس تفاهم‌نامه تحقیقاتی بین مدیریت اکتشاف وزارت نفت با دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند، احتمال وجود نفت در دشت سراب بررسی می‌شود.

به گزارش نبض انرژی، بر اساس این تفاهم نامه که در بیت نماینده ولی فقیه در استان به امضا رسید دانشگاه تبریز متولی بررسی آنومالی های ژئو میکروبی منطقه دشت سراب است که احتمال وجود نفت در آن پیش‌بینی می‌شود.
در این طرح از روش‌های ژئو مایکرو بیولوژی به منظور بررسی آنومالی های نفتی استفاده می شود و در صورت وجود ماده نفتی، شرکت ملی نفت یک حلقه چاه حفاری می کند.
همچنین طبق این تفاهم نامه قرار است دانشگاه صنعتی سهند؛ منطقه شمال غرب کشور را از نظر مطالعات اکتشاف نفت اولیه تحت پوشش قرار دهد و در این طرح تمرکز اصلی به حوزه‌های اصلی رسوبی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی این تفاهم نامه را در راستای گام دوم انقلاب دانست و گفت: در این مرحله می خواهیم ارتباط دانشگاه با صنعت را تقویت کنیم و نتیجه‌اش پژوهش هایی خواهد بود که می تواند به صنعت کشور کمک کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم به تولید تجهیزات نظامی پیشرفته در کشور اشاره کرد و افزود: تجهیزات ناوهای جنگی و زیردریایی ها با تکیه بر توان داخلی ساخته شده است که نشان از اقتدار علمی ما دارد.
مدیر اکتشاف وزارت نفت هم گفت: یکی از موضوعات اساسی شرکت نفت تعیین تکلیف مناطق مستعد و نفت خیز است.
صالح هندی ادامه داد: سعی می کنیم در بحث مطالعات زمین شناسی از ظرفیت های خود منطقه استفاده کنیم که از همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند بهره می بریم.
میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز هم گفت : دانشگاه تبریز در این مرحله وارد چرخه سوم شده و باید بستری در جامعه فراهم شود تا مسئولان از نخبگان دانشگاهی استفاده کنند .
قره باغی رئیس دانشگاه صنعتی سهند هم، باور «شعار ما می توانیم» را مهم و ضروری دانست و گفت: فرصتی فراهم شده که وزارت نفت به سراغ دانشگاه‌ها بیاید تا نیاز کشور را در این زمینه برطرف کند.