شهرک انرژی در خوزستان ایجاد شود
شهرک انرژی در خوزستان ایجاد شود
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: برای تامین داخلی کالاهای پرمصرف صنعت نفت و دیگر حوزه های انرژی لازم است تا یک شهرک انرژی در خوزستان ایجاد شود.

به گزارش نبض انرژی، احمد محمدی روز جمعه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری خوزستان که در محل تالار اجتماعات باشگاه نفت برگزار شد، اظهارداشت: در صورت ایجاد چنین شهرکی شرکت‌های صاحب‌نام که در زمینه ساخت تجهیزات، رشد پیدا کرده‌اند می‌توانند به‌منظور تکمیل زنجیره تولید گردهم جمع شوند و در تامین نیازهای صنعت کشور گام بردارند.

وی ادامه داد: ایجاد این شهرک در اهواز به بازسازی فوری قطعات مورد نیاز منجر می‌شود و علاوه بر این می‌توان برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به بازارهای منطقه‌ای نیز برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تحقق این هدفگذاری را منوط به همراهی و همکاری دیگر نهادهای مسئول در کشور دانست و افزود: همه نهادهای درگیر با بخش صنعت، می‌توانند در انجام این کار مشارکت داشته باشند و اگر این کار در خوزستان به عنوان زادگاه نفت صورت بگیرد، شاهد تاثیرگذاری بسیار خوبی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهیم بود.

محمدی با تاکید بر اینکه تا وضع مطلوب فاصله داریم، گفت: اما اطلاع رسانی صحیح از نیازهای روز صنعت نفت به سازندگان، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی به شتاب بیشتر برای تحقق چشم اندازها کمک زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۲ هزار قطعه و تجهیزات نسبتا پیچیده در صنعت نفت بومی سازی شده که از این بین ۲هزار و ۵۰۰ قطعه را شرکت های نوظهور دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری تولید کرده اند.

تولیدکنندگان در جریان هفت هزار و ۵۰۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت قرار می‌گیرند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر اینکه صنعت نفت باید با سازندگان و تامین کنندگان شفاف باشد، گفت: طی اقدامی نیازهای این صنعت که شامل هفت هزار و ۵۰۰ قطعه و کالا می شود را به اطلاع صنعتگران و شرکت های دانش بنیان خواهیم رساند.

محمدی با تاکید بر اینکه در اجرای جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و همچنین پروژه های ۲۸ مخزن استفاده از توان تولید کنندگان داخلی هدفگذاری شده است، گفت: بر همین اساس قطعات مورد نیاز این طرح ها باید کاملا ایرانی باشند.

وی افزود: اگر دنبال خودکفایی، استقلال صنعتی، اشتغال مولد و بهره‌وری هستیم، بخش خصوصی می‌تواند موثر باشد تا در این مسیر به درستی حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: خروجی این نمایشگاه باید به سمت توانمندی تولیدکنندگان داخلی منجر شود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان که با همکاری شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نمایشگاه های ‌ بین‌المللی خوزستان برگزار شده از ۲۲ تا ۲۵ برای بازدید مراجعه ‌کنندگان دایر است.