نصب کنتور هوشمند اقساطی شد
نصب کنتور هوشمند اقساطی شد
لایحه بودجه سال آینده کل کشور به شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران اجازه داده برای نصب کنتورهای هوشمندبا اولویت مشترکان پر مصرف اقدام و هزینه‌های آن را به صورت اقساط دریافت دارند.

به گزارش نبض انرژی، بند «د» تبصره پانزده لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تاکید دارد: به منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، شرکت های توانیر و ملی گاز ایران موظفند از طریق اپراتورهای تلفن همراه، نسبت به شناسایی ، ارتباط فعال و وصول مطالبات با مشترکان با نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان عمده یا پرمصرف اقدام و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت کند.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر  خرداد ماه امسال گفت: امسال هوشمندسازی کنتور مشترکان خانگی با توجه به مصوبه دولت برای افزایش تعرفه های آب و برق با اولویت پرمصرف ها جدی تر دنبال می شود.

«هادی مدقق» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مصوبه سال گذشته دولت برای افزایش تعرفه پرمصرف‌ها، شرایط و الزام بیشتری در اختیار نهاد تا وزارت نیرو با اولویت بیشتری بحث هوشمندسازی کنتور مشترکان خانگی را دنبال کند و و در این بین پرمصرف‌ها در اولویت نخست این کار قرار خواهند داشت.

وی با اشاره به مزیت‌ها و کاربردهایی که هوشمندسازی در صنعت برق و به خصوص در بحث مدیریت مصرف دارد ادامه داد: توسعه بحث هوشمندسازی در ساختمان‌ها باید با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها دنبال شود تا مزایای آن کامل‌تر مشخص شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را به مجلس ارائه کرد.

بودجه سال ۹۹ کل کشور از نظر منابع حدود ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال(۱۹.۸۸۷.۳۷۰.۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال)  و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.