لاریجانی بی‌تردید اجرای طرح بنزین را در جلسه غیرعلنی اعلام کرده بود
لاریجانی بی‌تردید اجرای طرح بنزین را در جلسه غیرعلنی اعلام کرده بود
عضو هیات رییسه مجلس در توئیتر، روایتی از جلسه غیرعلنی مجلس ارائه داد که در آن افزایش قیمت بنزین به اطلاع نمایندگان رسیده بود.

به گزارش نبض انرژی، علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس یک روز قبل از قطع اینترنت با انتشار توییتی اعلام کرد که علی  لاریجانی رییس مجلس، روز سه‌شنبه قبل از افزایش  قیمت بنزین در جلسه غیرعلنی گفته بود: “طرح بنزین اجرا می شود”.

در عین حال، دوشنبه، ۱۱ آذر، علی مطهری، دیگر نماینده تهران در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که روز توسط بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شده بود، گفت که آقای لاریجانی اشتباه کرده که گفته است روز سه شنبه چنین خبری را اعلام کرده است.
علیرضا رحیمی که خود نیز در جلسه غیر علنی روز سه‌شنبه حضور داشت، درباره این که کدام یک ‌از این دو روایت درست است، اظهار داشت: روز سه شنبه در  جلسه غیرعلنی آقای لاریجانی در مورد چند موضوع منطقه ای صحبت کردند و وضعیت عراق و یمن و سوریه را به اطلاع نمایندگان رساندند. همچنین تصمیم سران قوا در خصوص افزایش قیمت بنزین را به اطلاع نمایندگان رساندند و گفت که ظرف چند روز آینده دولت طرح بنزین را اجرا می‌کند و حتی گفتند مطابق گزارشی که آقای مصری در روزهای قبل و بر اساس کارشناسی بخش های مختلف  به مجلس ارائه کردند، چه مقدار یارانه مخفی در کشور وجود دارد  که ناعادلانه توزیع می‌شود و در نهایت در مورد بنزین چند سناریو را مطرح کردند. وی حتی گفت که طرحی که دولت اجرا می‌کند، نظیر همان پیشنهاد آقای مصری در جلسات قبل است.
وی افزود: در آن جلسه حتی آقای نعمتی تذکر دادند که این طرح به دلیل اینکه کارت سوخت عده زیادی آماده نشده، مشکلاتی  ایجاد می‌کند که آقای لاریجانی به وی گفت این اشکالات را به وزیر کشور منتقل کنید تا رفع کنند. لذا تردیدی نیست که رییس مجلس روز سه شنبه به نمایندگان اطلاع داده بود که دولت طرح بنزین را عملی می کند.
رحیمی خاطرنشان کرد: البته دولت مطابق قانون هدفمندی یارانه‌ها اجازه اجرای آن را داشت و حتی طبق قانون برنامه ششم در ماده ۳۹ مجددا به دولت اجازه داده شده تا پایان سال ۱۴۰۰ مواد ۱ و ۲ و ۳ قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا کند. این که در اجرا دولت درست عمل کرد یا نه،   موضوع دیگری است که جای بحث و بررسی دارد.