وزارت نیرو نسبت به تخصیص حقابه تالاب‌ها اقدام کند
وزارت نیرو نسبت به تخصیص حقابه تالاب‌ها اقدام کند
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: پیرو مصوبات ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور، وزارت نیرو نسبت به ارائه اقدامات انجام گرفته و برنامه‌های در دست اجرا به منظور تامین حقابه تالاب‌ها و همچنین تعیین حریم حد و بستر آنها اقدام کند.

به گزارش نبض انرژی، احمدرضا لاهیجان زاده در جلسه کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور ضمن بیان اهمیت بسیار بالای این کارگروه و نقش اساسی آن در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری ستاد ملی افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در اکوسیستم طبیعی دارند و  حفاظت از آنها به منزله حفاظت از تمام زیستمندان است.

وی اظهار داشت: در این جلسه چالش‌ها و مسائل مرتبط با تالاب‌های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در جلسه بعدی چالش‌های سه تالاب میانکاله، انزلی و گاوخونی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد و راهکارهای متناسب با شرایط آنها مطرح شود، همچنین به اشتراک‌گذاری آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و احیای تالاب‌های کشور و پیش‌نویس برنامه عمل حفاظت از تالاب‌ها از دیگر مصوبات این جلسه است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست تاکید کرد: البته با توجه به اهمیت حفاظت از تالاب‌ها بدیهی است که سایر تالاب‌ها در اولویت‌های بعدی مورد بحث و بررسی اعضای کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور قرار خواهند گرفت.

سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون مکلف است حقابه تالاب‌ها را تعیین کند که تقریبا برای عمده تالاب‌ها مطالعات علمی انجام و اعداد نیز تا حدودی مشخص شده است و بر اساس همین قانون باید آن را به وزارت نیرو اعلام و این وزارتخانه موظف به تامین حقابه تعیین شده است.